خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان گیلان؛

اقدامات ادارات دولتی شفاف سازی شود / عملکرد کمیسیون رفع تداخلات قابل قبول نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۰۱۰

رئیس کل دادگستری استان در دیدار با سرپرست اداره کل منابع طبیعی گیلان گفت: وظیفه تمامی مسئولان حفاظت و صیانت از منابع طبیعی است تا این میراث گرانبها بدون دستبرد و تصرف به آیندگان منتقل شود.

به گزارش ایلنا از رشت، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان صبح امروز دیدار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان دارای مواهب خدادادی، اراضی ملی و منابع طبیعی ارزشمندی است اظهار داشت: وظیفه تمامی مسئولان حفاظت و صیانت از منابع طبیعی است تا این میراث گرانبها بدون دستبرد و تصرف به آیندگان منتقل شود.

وی با بیان اینکه برخی سودجویان از غفلت و اهمال مدیران استفاده کرده و شهرک‌های ویلایی در اراضی دولتی بنا کرده‌اند، گفت: اراضی ملی متعلق به تمامی مردم است و نباید اجازه دهیم تا عده‌ای با قدرت و رانت و نفوذ در ادارات، منفعت‌های فراوانی از این مسیر کسب کنند.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه با تاکید بر اینکه منابع طبیعی باید در راستای حفظ حقوق عامه تلاش کنند، ابراز داشت: کمیسیون رفع تداخلات در استان گیلان عملکرد قابل قبولی نداشته است و باید از این پس با رویکرد حل مشکلات و معضلات به نفع مردم اقدام کند.

وی استفاده از ابزارهایی مانند «پنجره واحد» را در راستای محافظت از اراضی ملی و جنگل‌ها ضروری دانست و افزود: با بهره گیری از سامانه پنجره واحد، درصد زیادی از دست اندازی و تعرض به بیت المال کاهش خواهد یافت.

این مقام ارشد قضایی در پایان با توصیه بر لزوم شفاف‌سازی اقدامات در ادارات دولتی تصریح کرد: دستگاه قضایی با مدیرانی که با اهمال و ترک فعل خود موجب تضییع حقوق بیت المال شده و راه را برای سودجویان متصرف هموار می‌کنند با شدت برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز