خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد:

نهضت ملی مهارت آموزی باید در کشور ساماندهی شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۶۹۱

لزوم دست یابی به نوآوری در مهارت‌ها

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به لزوم دست یابی به نوآوری در مهارت‌ها، گفت: نهضت ملی مهارت آموزی باید در کشور ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدصالح جوکار در مراسم افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه خواهران شهرستان یزد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مهارت آموزی، گفت: خروجی آموزش و پرورش در نهایت باید منجر به ایجاد یک شغل شود و فارغ التحصیلی دانشجویان نباید دغدغه شغلی داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با تاکید بر اینکه نهضت ملی مهارت آموزی باید در کشور ساماندهی شود، اظهار داشت: در حال حاضر اقدامات بسیار خوبی در سطح کشور با هماهنگی تمام نهادهای مهارت آموز انجام گرفته و آینده درخشانی در انتظار کشور است.

وی عنوان کرد: مهارت های امروزی برای شغل های فردا نیست و قطعا مشاغلی که در آینده راه اندازی می شود نیازمند مهارت های جدید است.

نماینده مردم با اشاره به لزوم دست یابی به نوآوری در مهارت ها و تدوین راهبردهای آن، ادامه داد: دولت در این زمینه باید تدوین راهبرد و نظارت را عهده دار باشد و مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه آموزش های فنی و حرفه‌ای توسعه یابد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه امروزه مهارت آموزی در دنیا به عنوان یک اولویت شناخته می شود، خاطرنشان کرد: تولید ناخالص و رشد آن در بسیاری از کشورهای دنیا به نهضت مهارت آموزی گره خورده و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم.

جوکار با بیان اینکه مربیان و کارشناسان نقش بسیار مهمی در موضوع مهارت آموزی دارند، اظهار داشت: آموزش و تربیت این مربیان بسیار حائز اهمیت است زیرا در پیشبرد اهداف نقش تاثیرگذاری خواهند داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز