خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در کشور؛

طرح پهنه‌بندی و اولویت‌بندی مناطق گردشگری لرستان اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۲۴۵

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اجرای طرح پهنه‌بندی و اولویت‌بندی مناطق گردشگری استان برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، عطا حسن‌پور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای توسعه صنعت گردشگری در لرستان، برای نخستین بار در کشور طرح پهنه‌بندی و اولویت‌بندی مناطق گردشگری در استان تهیه شده است.

وی افزود: در کارگروه امور زیربنایی استان که باحضور دکتر احمدرضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان برگزار شد برای نخستین بار طرح پهنه‌بندی و اولویت بندی مناطق گردشگر پذیر استان تهیه و مصوب شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با بیان اینکه در این طرح همه مناطق گردشگری استان اعم از پهنه‌ها، محورها و نقاط گردشگری، شناسایی و بر اساس شاخص‌ها اولویت بندی شده است، گفت: بر اساس نتایج به دست‌آمده از این طرح مطالعاتی، استان لرستان دارای ۹۴ منطقه گردشگری با اولویت درجه ۱ و ۲ است که از این تعداد ۵۳ منطقه به عنوان منطقه درجه یک و ۴۱ منطقه به عنوان منطقه درجه ۲ شناسایی شده است.

حسن‌پور ادامه داد: طبق نیازسنجی‌های به‌عمل آمده در این طرح مطالعاتی، برای مناطق درجه ۱ و ۲ به بیش از ۱۱۰۰ واحد گردشگری اعم از مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و خدماتی نیاز است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به اینکه از بین تاسیسات و موسسات گردشگری، بیشترین نیاز به اقامتگاه‌های بوم‌گردی با تعداد بیش از ۴۴۰ واحد است اضافه کرد: همکاری و عضویت کلیه دستگاه‌های عضو کارگروه در کمیته‌های تخصصی به منظور اجرای این طرح و ایجاد تاسیسات و موسسات گردشگری در مناطق با اولویت درجه ۱ و ۲ ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز