خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از بازار طلا در شیراز؛

طلا فروشان سرمایه‌های خود را به دیگر کشورها برده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۳۹۶

فقط عروس و دامادها از خرید طلا استقبال می‌کنند

بازار طلا از کاهش شدید تقاضا در یک هفته گذشته رنج می‌برد؛ بازاریان مدعی‌اند در این ‌هفته بازار خلوت‌ترین روزهای سال ۱۴۰۲ را تجربه کرد و این روند شاید برای یک ماه دیگر نیز ادامه‌ داشته باشد.

به گزارش ایلنا، بازار طلا در ماه شهریور و ماه صفر به صورت سنتی کم‌تقاضا می‌شد و اکنون همزمانی این دو ماه باعث شده تا بازار طلا در آستانه یکی از کم‌تقاضاترین هفته‌های سال باشد.

اخبار مربوط به عضویت ایران در بریکس و گزارش بلومبرگ در مورد توافقات احتمالی ایران و آمریکا ریتم نزولی قیمت دلار را نیز در پی داشت و متعاقب آن قیمت طلا و سکه نیز آرایش کاهشی به خود گرفت.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز با بیان اینکه مدتی است که بازار زرگرها در شیراز در رکود به سر می‌برد، می‌گوید: افت قیمت جهانی انس طلا و کاهش نرخ دلار باعث شده تا نرخ طلا کاهش یابد و بازار طلا چندان چنگی به دل نزند.

محمد زرین مهر در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه مردم تنها در گرانی و افزایش قیمت‌ها از خرید طلا استقبال می‌کنند و در زمان ارزان بودن؛ دست از خرید می‌کِشند، می‌گوید: مردم در زمان کاهشی بودن قیمت طلا به امید اینکه قیمت‌ها ارزان‌تر شود از خرید طلا دست می‌کشند اما به محض صعودی شدن قیمت طلا، به بازار هجوم می‌آورند.

وی ادامه می‌دهد: در شرایط کنونی مردم برای حفظ ارزش پول خود سرمایه‌های شان را به طلا تبدیل می‌کنند؛ بعضی هم با هدف سرمایه گذاری به خرید طلا آب شده، دست دوم و .... رو می‌آورند.

زرین مهر معتقد است طلا فعلا از سبد مردم و خانوارها خارج شده است و مشکلات اقتصادی باعث شده تا شهروندان دیگر پس انداز و پولی برای خرید طلا نداشته باشند.

فقط عروس و دامادها از خرید طلا استقبال می‌کنند

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز خاطرنشان می‌کند: فقط عروس و دامادها از خرید طلا استقبال می‌کنند و قشر کم درآمد جامعه قدرت خرید طلا را از دست داده است.

زرین مهر می‌گوید: مغازه داران و طلا فروشان محصولات خود را با سود اندک به مردم می‌فروشند و هیچکدام از وضعیت کاسبی خود راضی نیستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز با بیان اینکه تنها تعداد کمی از مردم از راه اندازی طلا فروشی استقبال می‌کنند، بیان می‌کند: افرادی که با سرمایه اندک به صنف طلا فروشی ورود می‌کنند به دلیل شرایط رکود بعد از مدتی از این حرفه دست می‌کشند.

وی معتقد است ورود به صنف طلا فروشی نیازمند سرمایه زیادی است و افراد جهت اجاره مغازه طلا فروشی باید به مراکز شهر رجوع کنند و هزینه‌های زیادی را هم بپردازند.

طلا فروشان سرمایه‌های خود را به دیگر کشورها برده‌اند

مالیات ستانی نسبت به سال 99 ده برابر شده است

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز در ادامه با اشاره به اینکه مبنای مالیات‌ستانی سازمان امور مالیاتی از مغازه‌های طلا فروشی دستگاه‌های پوز است، می‌گوید: متاسفانه نرخ مالیات ستانی نسبت به سال 99 ده برابر شده است که این مهم مشکلاتی را برای مغازه داران ایجاد کرده است.

زرین مهر یادآور می‌شود: بسیاری از مغازه داران طلا فروشی که با مشکل مواجه شده‌اند سرمایه‌های خود را به دیگر کشورها برده‌اند و بخشی از مغازه داران هم سرمایه گذاری در صنف طلا را رها کرده و به دیگر مشاغل رو می‌آورند.

وی با بیان اینکه چشم مغازه داران طلا فروشی همواره به تصمیم دولتمردان است، ادامه می‌دهد: ارتباط مستقیم طلا فروشی با نرخ دلار باعث شده تا همچنان چشم‌مان به تصمیمات دولت در بخش نرخ دلار باشد.

به گزارش ایلنا، حدود دو هفته است که بازار طلا در شیراز وضعیت مناسبی ندارد؛ قیمت سکه در هفته‌های گذشته در مرز حدود 28 الی 28 میلیون و 500 هزار تومان بوده است و قیمت طلا هم در مرز هر گرم 2 میلیون و 300 الی 2 میلیون و 350 هزار تومان نوسان دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز