خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

اراک در جایگاه چهارمین شهر آلوده کشور قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۳۳۸

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی با بیان اینکه اراک در جایگاه چهارمین شهر آلوده کشور قرار گرفت، گفت: طبق اعلام سازمان محیط زیست، تا 7 مرداد ماه، شهر اراک با 33 روز ناسالم چهارمین شهر آلوده کشور بوده و پس از اهواز، کرج و اصفهان جای دارد. اگر این آمار بروزرسانی شود، احتمالاً در جایگاه دوم قرار بگیریم.

یوسف یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون شهر اراک در مجموع 52 روز ناسالم را سپری کرده است، افزود: از مجموع روزهای آلوده هوای این شهر 50 روز به دلیل وجود ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و 2 روز به دلیل وجود ذرات معلق کمتر از 10 میکرون آلوده بوده است.

وی ادامه داد: عمده آلودگی هوای شهر اراک به دلیل خشکسالی و کانون‌های گرد و غبار در کویر قم، مرکزی ایران و تالاب میقان است. در استان مرکزی 8 کانون گرد و غبار وجود دارد و یک کانون نیز در خارج از استان مربوط به قم است که سلامت هوا را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی به آلاینده‌های مسئول در آلودگی‌های هوای اراک اشاره کرده و اظهار داشت: آلاینده مسئول این وضعیت در آلودگی‌های هوای شهر اراک ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و 10 میکرون است. همچنین به صورت لحظه‌ای آلاینده ازون نیز داشته‌ایم.

یوسفی به گزارش وضعیت کیفیت هوای اراک در 5 ماهه نخست سال جاری اشاره داشته و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری، در فروردین ماه یک روز پاک، 27 روز سالم و 3 روز ناسالم؛ در اردیبهشت ماه یک روز پاک، 29 روز سالم و یک روز ناسالم؛ در خرداد ماه 25 روز سالم و 6 روز ناسالم به ثبت رسیده است.

وی بیان داشت: همچنین در سایر ماه‌های سپری شده در سال جاری، در تیر ماه 14 روز سالم و 11 روز ناسالم؛ در مردادماه 6 روز سالم و 17 روز ناسالم برای گروه‌های حساس، 6 روز ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی، یک روز بسیار ناسالم و یک روز خطرناک ثبت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی تأکید کرد: در سال جاری تابستان آلوده‌ای را سپری کردیم که بیشترین آلودگی در مرداد ماه ثبت شده است. در مرداد ماه سال جاری ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد شدیدی داشته است.

یوسفی با یادآوری اینکه بروزرسانی طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک در حال انجام است، ابراز داشت: در بحث قانون هوای پاک تا امروز در استان حدود 30 درصد قانون انجام شده است. این در حالی است که اجرای آن در کشور به حدود 10 درصد می‌رسد.

وی بیان داشت: اگر خواهان قرار گرفتن قانون هوای پاک به عنوان ملاک عمل هستیم باید نواقص این قانون رفع شود. اگر طی 6 سال اخیر، هر 2 سال یکبار نواقص قانون هوای پاک رصد و رفع و روند اجرای آن تسریع می‌شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز