خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

افزایش صادرات بین خراسان رضوی و عراق در قالب توافقات مشترک

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۷۵۱

استاندار خراسان رضوی گفت: امیدواریم باتوجه به سفر وزیر کشاورزی عراق امکان افزایش صادرات محصول بین استان خراسان رضوی در قالب توافقات مشترک فراهم شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، یعقوبعلی نظری ضمن استقبال از وزیر کشاورزی عراق در استانداری خراسان رضوی در دیدار با وی اظهار داشت: استان خراسان رضوی از استان‌های بزرگ ایران اسلامی است و ما حدود ۱۱۷ هزار کیلومتر مربع مساحت و ۷ میلیون نفر جمعیت داریم. 

وی‌ ادامه داد: مزیت‌های فرهنگی، اقتصادی، حمل و نقل و ترانزیت زیادی استان خراسان رضوی دارد. مزیت ویژه استان ما وجود مضجع منور امام رضا(ع) است. 

نظری تصریح کرد: ما افتخار داریم میزبان زائرین داخلی و بین المللی باشیم. زائران مختلفی از کشور عراق برای زیارت به مشهد سفر می کنند. سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر در مشهد داریم.

وی توضیح داد: امکانات و ظرفیت‌های مختلفی مانند معدن، کشاورزی، صنعت و انرژی در استان ما وجود دارد. این استان از نظر ترانزیت و صادرات نقطه طلایی کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب بخشی از کشورهای آسیایی است و به حوزه CIS دسترسی دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از ظرفیت‌های ما معدن شامل معدن سنگ آهن، مس و غیره است. یکی‌از موضوعات و ظرفیت‌های مهم استان ما ظرفیت کشاورزی و دامداری استان خراسان رضوی است. 

وی‌تصریح کرد: کشاورزی و دامداری از حرفه‌های قدیمی و تاریخی استان است. به همین دلیل ما از صنایع ترابری و تبدیلی خوبی در استان و مرتبط‌ با محصولات کشاورزی برخورداریم. 

نظری گفت: ما اعلام آمادگی جدی و فعال داریم تا بتوانیم بین استان خراسان رضوی به برکت‌ وجود امام رضا(ع) و کشور برادرمان عراق که مفتخر به وجود عتبات عالیات است ارتباط خوبی برقرار کنیم. 

نماینده عالی دولت در خراسان رضوی گفت: امیدواریم باتوجه به سفر شما این امکان صادرات محصول بین ما در قالب توافقات مشترک فراهم شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز