خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمانشاه خبرداد؛

سرمایه گذاران خارجی در راه کرمانشاه /  افتتاح تقاطع میدان سپاه به زودی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۰۸۷

شهردار کرمانشاه از مشارکت چند سرمایه گزار خارجی در پروژه‌های گردشگری کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، نادر نوروزی در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در هتل پارسیان برگزار شد، طرح‌های گردشگری را مهمترین راه توسعه کرمانشاه دانست و افزود: برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای کرمانشاه در زمینه گردشگری، چند سرمایه گزار خارجی را برای اجرای این پروژه‌ها پای کار آورده‌ایم.

نوروزی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهر کرمانشاه افزود: در این زمینه توسط سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری ۸ هزار میلیارد تومان طرح گردشگری تهیه شده و فراخوان آن را هم صادر کرده این تا سرمایه گذاران پای کار بیایند.

وی افزود: قرار است دو مرکز خرید بزرگ و مدرن که جنبه گردشگری دارند، برای احداث سود و برای اجرای آن‌ها با یک سرمایه گذار خارجی هم تفاهم نامه امضا کرده‌ایم که مراحل پایانی را طی می‌کند و در صورت تایید نهایی کار ساخت آن‌ها آغاز خواهد شد.

شهردار کرمانشاه اشاره‌ای هم به احداث هتل‌های سنتی در داخل بافت سنتی کرمانشاه داشت و گفت: اخیرا هم دو هتل بوتیک در کرمانشاه افتتاح شده که در صدور مجوزهای آن کمک کرده ایم، چرا که معتقدیم گردشگری شهری یک کار بین بخشی است و همه بخش‌ها باید دراین زمینه سهم خود را پرداخت کنند و شهرداری نیز در این زمینه با سازمان میراث فرهنگی کرمانشاه همکاری و هم‌فکری خوبی دارد.

کرمانشاه با انباشت مشکلات قبلی روبرو است

شهردار کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: کرمانشاه با انباشت عقب ماندگی در حوزه‌های مختلف مواجه است، این شرایط موجب شده که نتوانیم در کوتاه مدت تحول اساسی را در شهر رقم بزنیم و همه معاونت‌های مدیریت شهری در تلاش است که با برنامه ریزی مدون این مشکلات را بر اساس اولویت‌بندی برطرف سازیم.

وی افزود: بطور قطع رهایی از تمامی این مشکلات زمان بر است و نباید انتظار داشت که در کوتاه مدت تمام مشکلات مرتفع شود، بنابراین از رسانه‌ها انتظار داریم که با مجموعه مدیریت شهری همکاری داشته باشند و مردم را نیز پای کار بیاورند.

نوروزی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی تقاطع سپاه کرد و گفت: این پروژه که در دل شهر قرار دارد و مهمترین راه ارتباطی شمال به جنوب و بلعکس شهر کرمانشاه است در گذشته تبدیل به یک گره ترافیکی شده بود که شهروندان را با مشکل روبرو ساخته بود اما با احداث این تقاطع یکی از مهمترین گره‌های ترافیکی کرمانشاه باز خواهد شد.

وی افزود: شهرداری با نصب تابلو روزشمار پایان کار این پروژه را پایان خرداد ماه اعلام کرده بود که مشکلاتی از جمله سقوط جرثقیل و دستورعدم تردد وسایط نقلیه سنگین در طول ایام نوروز که توسط پلیس راهور اعلام شده بود تاخیری دو، سه ماهه در روند افتتاح پروژه رقم بخورد، و همین امر باعث بد عهدی ما شد که آن را می‌پذیریم و از شهروندان عذرخواهی می‌کنیم.

نوروزی خاطر نشان کرد: روند احداث چنین تقاطعی بطور استاندار با توجه به طول و وسعت آن که هر کدام ۵۰۰ متر است حداکثر تقریبا ۲۴ ماه و در خوشبینانه‌ترین حالت ۱۸ ماه است، اما ما توانستیم در ۸ ماه به بهره برداری برسانیم و یک رکورد را در کشور به ثبت برسانیم.

وی تصریح کرد: ایجاد کارگاه تولید سگمنت‌های لازم برای پروژه‌های غیر همسطح شهر کرمانشاه در داخل شهر باعث شده است که هم در زمان و هم در هزینه صرفه جویی کنیم که همین امر باعث تسریع روند احداث پروژه‌ها خواهد شد.

نوروزی تاریخ دقیقی را برای افتتاح این پروژه اعلام نکرد ولی گفت: با توجه به پیشرفت ۹۵ درصدی آن که در مرحله آسفالت است، بزودی شاهد افتتاح این تقاطع خواهیم بود.

احداث اماکن تفریحی در اولویت مدیریت شهری

شهردار کرمانشاه در ادامه این نشست احداث اماکن ا یکی از اولویت‌های مدیریت شهری دانست و گفت: کرمانشاه نیاز مبرم به مراکز تفریحی دارد و بر همین اساس احداث شهربازی، تله کابین و مراکز تفریحی سراب قنبر، سه پروژه مهم شهرداری کرمانشاه است که کار مطالعاتی شهربازی آغاز شده است و سرمایه گزار معتبری نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

وی سرمایه گزار شهربازی کرمانشاه را یکی از پیمانکاران معتبر سطح کشور ارزیابی کرد و گفت: این مجموعه صاحب چندین شهربازی مدرن در سطح کشور است و قرار است شهربازی کرمانشاه را نیز همین شرکت احداث و به بهره‌برداری برساند.

نوروزی با اشاره به مشکلات پیش روی تله کابین کرمانشاه گفت: کار پروژه به دلیل مشکلات میراثی متوقف مانده و هم اکنون با سه بخش پایگاه جامع تاقبستان، مرکز پژوهش‌های وزارت میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی استان در حال مذاکره هستیم، اما به نتیجه‌ای نرسیده ایم.

وی افزود: اگر موافقت اصول میراث فرهنگی صادر شود می‌توانیم کار پروژه را در کوتاه مدت شروع کرده و یک مرکز تفریحی مناسب برای مردم کرمانشاه ایجاد کنیم.

شهردار کرمانشاه گفت: در خصوص پارک سراب قنبر هم ۱۰ هکتار درختکاری انجام شده و سرمایه گذار در این پروژه فعال است.

نوروزی گفت: قرار است ۳۱۶ هکتار هم در محدوده اطراف پارک سراب قنبر از طریق منابع طبیعی به شهرداری کرمانشاه واگذار شود تا بتوانیم این محدوده را هم به پارک جنگلی در جنوب شهر تبدیل کنیم.

آسفالت سطح شهر کرمانشاه ادامه خواهد داشت

شهردار کرمانشاه در ادامه به پروژه‌های آسفالت معابر شهر اشاره و تصریح کرد: سال گذشته ۲۰۰ هزار تن آسفالت در معابر و خیابان‌های شهر ریخته شده و عملا ۲۰ درصد کار عمران و بازسازی معابر و خیابان‌های شهر در همان سال انجام شد.

وی افزود: در سال گذشته یکصد و سه خیابان و بیش از یک هزار کوچه در شهر کرمانشاه که دارای مشکل بودند آسفالت شد و این روند در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت و برنامه داریم این روند را ادامه داده و ۲۰ درصد دیگر از معابر و خیابان‌های شهر را آسفالت کنیم.

نوروزی گفت: با این روند طی یک دوره پنج‌ساله عمران و بازسازی خیابان‌ها و معابر شهر از نظر آسفالت و جدول کامل می‌شود. .

چهار معبر جدید در کرمانشاه احداث خواهد شد

شهردار کرمانشاه در خصوص ساخت و احداث معابر شهری هم بااشاره به در دست اجرا بودن چهار پروژه گفت: یکی از این معابر، معبر بلوار الهیه است که شهرک ولایت را از بن بست خارج می‌کند.

وی افزود: معبر دیگر انتهای زیباشهر به شهرک صادقیه را وصل کرده و در نتیجه بار ترافیکی میدان فردوسی را کم می‌کند هرچند این معبر با مشکلاتی نظیر تصرف زمین‌های اطراف همراه بود اما این مشکلات رفع شده است و این معبر نیز بزودی افتتاح خواهد شد.

نوروزی گفت: معبر دیگر شهرک امام خمینی (ره) را به شهرک مهدیه (دره دراز) وصل خواهد کرد که با احداث آن ترافیک سنگین شهرک دولت آباد و دیزل آباد رفع خواهد شد.

شهردار کرمانشاه معبر چهارم را نیز جزیی از رینگ ترافیکی جنوب شهر کرمانشاه عنوان کرد و گفت: این معبر هم انتهای محلات جعفرآباد و ملاحسینی را به بزرگراه شهید دایی‌پور متصل می‌کند و در نهایت به بزرگراه امام خمینی و شمال شهر کرمانشاه متصل خواهد شد.

وی در خصوص وعده افتتاح این چهار معبر در نیمه مرداد امسال گفت: این چهار معبر هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پاییز امسال به بهره برداری می‌رسند که به اینصورت بار ترافیکی مناطق حاشیه‌ای کرمانشاه رفع خواهد شد.

اتوبوس‌های جدید بزودی فعال خواهد شد

شهردار کرمانشاه در ادامه این نشست در خصوص آخرین روند تحویل ۱۰۸ اتوبوس خریداری شده برای ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری کرمانشاه گفت: از این تعداد ۴۰ دستگاه تحویل استان شده و ۳۰ دستگاه دیگر هم قرار است تا پایان شهریور ماه تحویل می‌شود.

نوروزی گفت: متاسفانه شرکت سازنده اتوبوس‌های درون شهری که پیمانکار تولید اتوبوس برای تمام کلان شهرهای کشور است با تحریم روبرو شده است و همین امر باعث تاخیر در ورود اتوبوس‌های جدید به کرمانشاه شده است.

نوروزی تاکید کرد: با وجود این شرکت پیمانکار برای استخدام راننده‌ها مشخص شده است و این شرکت در حال حاضر آموزش رانندگان برای استفاده از این اتوبوس‌ها است و بزودی ۴۰ دستگاه اتوبوس که عمدتا در مسیرهای شهرک‌های حاشیه‌ای فعالیت خواهند کرد وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه خواهد شد.

شهردار کرمانشاه در بخش دیگری از این نشست با اشاره به تولید روزانه بیش از ۷۵۰ تن زباله در سطح شهر کرمانشاه افزود: با وجود تولید این مقدار زباله در کرمانشاه خوشبختانه اولین شهری در کشور هستیم که این زباله‌ها را به کود تبدیل می‌کند و آن را برای مصارف کشاورزی به کار می‌برد.

وی تصریح کرد: در همین رابطه نیز قراردادی با سازمان جهاد کشاورزی منعقد کرده‌ایم و خود تولیدی از زباله به تایید کارشناسان این سازمان رسیده است و قرار است کودهای تولیدی از زباله را برای مصارف کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی بفروشیم.

وی با اشاره به ارزشمند بودن زباله‌های تولیدی و لزوم بازیافت آن‌ها، از اجرای طرح پایلوت جمع آوری زباله از درب منزل و طرح تفکیک از مبدا خبر داد و افزود: با انجام این کار عملا از پدیده‌ای به نام «زباله گردی» نجات پیدا می‌کنیم.

نوروزی گفت: با این اقدامات در حال حاضر در بحث جمع آوری و بازیافت زباله مشکل چندانی نداریم و مشکل ما هم اکنون بحث رفت و روب شهر است که با کمبود نیرو مواجهیم.

نوروزی تصریح کرد: در روند در زمینه جمع آوری زباله با تدابیری که اندیشیده شده و نیروهایی که به کار گرفته شده‌اند مشکلی نداریم و زباله‌ها در سطح شهر بطور روزانه جمع آوری و به شرکت بازیافت منتقل می‌شود اما، در زمینه رفت و روب سطح شهر با کمبود نیرو مواجهه هستیم که امیدواریم این مشکل نیز مرتفع شود.

وی تعداد نیروهای مورد نیاز برای رفت و روب شهر کرمانشاه که ۱۱ هزار هکتار وسعت دارد را حدود ۵۰۰ نفر دانست و گفت: طبق استاندارد جهانی به ازای هر هزار نفر جمعیت شهری دو پرسنل اداری و چهار کارگر نیاز است که با توجه به این استاندارد در بخش کارگری به نیروهای جدید نیاز داریم اما در زمینه پرسنل اداری نه تنها با کمبود نیرو مواجهه نیستیم بلکه در برخی جاها با تراکم نیرو هم روبرو هستیم.

وی تصریح کرد: کرمانشاه یازده هزار هکتار است که رفت و روب آن نیازمند نیروهای بسیار در حوزه خدمات شهری است و عملا در این زمینه ۵۰۰ کارگر کمبود نیرو داریم.

نوروزی گفت: علاوه بر این در برخی حوزه‌های شهرداری با کمبود نیروی متخصص مواجه هستیم.

معابر کرمانشاه مناسب ۴۰۰ هزار خودرو موجود نیست

شهردار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مشکلات ترافیکی شهر هم اشاره کرد و افزود: سطح معابر شهر با تعداد خودروها همخوانی ندارد و همین امر موجب شده کرمانشاه نیز مانند دیگر کلانشهرها با معضل ترافیک مواجه شود.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰۰ هزار خودرو در سطح کرمانشاه تردد دارند که از شهرستان‌ها و استان‌های همجوار به کرمانشاه می‌آیند و ترافیک را برای این شهر رقم زده‌اند.

نوروزی در پایان رفع مشکلات شهری کرمانشاه را نیازمند همکاری و همفکری، مردم، مسئولان و رسانه‌ها دانست و گفت: در مدیریت شهری مشارکت مردم و رسانه‌ها ضروری است و مجموعه شهرداری کرمانشاه در این زمینه با تعامل سازنده‌ای که با رسانه‌ها دارد مردم را برای توسعه شهر تشویق خواهد کرد و امیدواریم این روند سازنده و مثبت همچنان ادامه داشته باشد.

در پایان این نشست از خبرنگاران حوزه شهری با اهدا لوح سپاس و هدیه قدردانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز