خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز طی نامه‌ای خطاب به سران قوا؛

ساخت‌وساز غیرمجاز را جرم‌انگاری کنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۵۸۱

شهردار شیراز و شهرداران ۱۷ کلان‌شهر طی نامه‌ای خطاب به سران قوا؛ خواستار جرم‌انگاری ساخت‌وساز غیرمجاز شدند.

به گزارش ایلنا، محمدحسن اسدی شهردار شیراز و شهرداران ۱۷ کلان‌شهر در نامه‌ای خطاب به سران قوا خواستار جرم‌انگاری ساخت‌وساز غیرمجاز و تعریف مسئولیت کیفری برای سازندگان این سازه‌ها شدند.

متن این نامه بدین شرح است؛

همان‌گونه که مستحضر هستید؛ ساخت‌وسازهای غیرمجاز در قوانین جزایی جرم انگاری نگردیده و هیچ ضمانت اجرایی مناسبی برای ارعاب سازندگان غیرمجاز، به‌منظور رعایت قانون وجود ندارد و متخلفین با سوءاستفاده از این خلأ قانونی، ضمن ایجاد خطرهای جانی و مالی برای ساکنین این سازه‌ها، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به زیست شهری نیز وارد می‌سازند.

همچنین با عنایت به اینکه اکثر این ساخت‌وسازها در مناطق محروم و کم برخوردار شهری اتفاق می‌افتد، این افراد با سوءاستفاده از ناآگاهی اقشار کم‌درآمد و محروم، اقدام به فروش غیرقانونی ساختمان‌ها و واحدهای غیرمجاز می‌کنند و متأسفانه در اکثر موارد شهرداری‌ها امکان تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز را ندارند.

لذا مستدعی است، به‌منظور جلوگیری از این اقدامات فاجعه‌بار که به شکل وسیعی امنیت جانی و مالی افراد متعددی را تهدید می‌کند، به‌صورت ویژه و با فوریت دستور فرمایید؛ موضوع شرح الذکر در قالب طرح یا لایحه در مجلس شورای اسلامی مطرح‌شده و مورد رسیدگی واقع شود و ساخت‌وسازهای غیرمجاز، واجد وصف کیفری تلقی شده و سازندگان و مرتکبین ساخت‌وسازهای غیرمجاز مجرم محسوب شده و نسبت به خطرات و آسیب‌های مالی و جانی آتی مسئولیت کیفری داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز