خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم همدان در مجلس:

همدان به علت آمار اشتباه ضرر کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۱۳۲

نماینده مردم همدان در مجلس با تأکید بر اینکه در برنامه‌ریزی‌ها باید واقعیت‌ها دیده شود، گفت: همدان اگر از سال‌های گذشته ضرر کرده به علت این بوده که آمار اشتباهی داده شده است.

به گزارش ایلنا ازهمدان، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان، با بیان اینکه باید براساس واقعیت‌ها جامعه اداره شود، اظهار کرد: در برنامه‌ریزی‌ها باید واقعیت‌ها دیده شود.

وی مطرح کرد: همیشه پایین ترین بودجه مربوط به مباحث مذهبی است اما خوشبختانه اعتبار خوبی به مساجد شهرستان داده شده است.

فلاحی با اشاره به اعتبارات هفت میلیاردی در حوزه راه های روستایی، بیان کرد: ۴۰ کیلومتر جاده خاکی در قهاوند و فامنین وجود دارد که زیبنده نیست و باید حل شود که به طور قطع با ۱۵ درصد اعتبارات استانی کاری نمی شود انجام داد.

نماینده مردم همدان در خانه ملت با اشاره به وقوع تصادفات جاده‌ای در محور قهاوند و ضمن تقدیر از احداث پایگاه جاده‌ای قهاوند، ادامه داد: پایگاه جاده‌ای قهاوند با بودجه کامل شود.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری قهاوند کامل نیست، خاطرنشان کرد: مدرسه کانکسی شهرک مدنی همدان چندین سال است که همینطور باقی مانده و هنوز در اعتبارات دیده نشده است.

فلاحی با تأکید بر اینکه در حال حاضر پروژه‌های سفر به طور متوازن توزیع نشده است، یادآور شد: کنارگذر غربی همدان هنوز به سرانجام نرسیده و از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر باید ۱۳۰ میلیارد داده می شد که ۵۰ میلیارد داده شده و پیمانکار هم در حال جمع کردن و رفتن از همدان است.

وی ادامه داد: پل هایی که در این مسیر با هزینه زیادی ساخته شده و با اینکه هزینه زیادی شده اما تأثیری نداشته است.

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: ساختمان بخشداری همدان هنوز تعیین تکلیف نشده است، در شأن بخشداری نیست که ساختمان نداشته باشد.

فلاحی با اشاره به اینکه برای پنل های برقی که باید به عشایر داده شود، بودجه بسیار ناچیزی لازم است، اظهار کرد: در بحث آب هم عشایر اعتراض دارند.

وی خاطرنشان کرد: با مشکلات و خشکسالی که وجود دارد، بودجه عشایر کافی نیست، اگر می‌خواهیم تولید استان را داشته باشند باید بودجه بیشتری برایشان اختصاص دهیم.

فلاحی با اشاره به اینکه یکی از استان‌های قطب کشاورزی کشور هستیم، اظهار کرد: مرکز هواشناسی کشاورزی ۱۵ سال است که تعطیل است. الگوی کشت هم پیوست هواشناسی کشاورزی دارد.

وی تأکید کرد: حوزه‌های علمیه بسیار مظلوم هستند، ساختمان امام حسین(ع) استیجاری است، ساختمان فدک ناقص است و ۹ پروژه ناقص در شهرستان داریم.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه هنوز روستاهای با جاده خاکی در همدان زیاد داریم، اظهار کرد: سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان برای آسفالت روستاها گذاشتیم که ۱۳ روستا آسفالت شد.

وی یادآور شد: در زمینه نوسازی، مسکن و شهرسازی و دانشگاه‌ها بودجه هنوز مانده که یک ماه بیشتر فرصت نمانده است، اگر جذب نشود بودجه ها بازمی‌گردد.

فلاحی با بیان اینکه در آب روستاها همچنان مشکل داریم به طوریکه آب روستاها به مدت طولانی قطع می‌شود، گفت: در تأمین آب ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که نیاز به یک تصمیم کلان دارد و باید در جلسات استان تأکید بیشتری شود.

وی با اشاره به اینکه راه آهن همدان هنوز تکمیل نشده است، افزود: جاده دسترسی همدان به ایستگاه هنوز ساخته نشده است، قرار بود چهاربانده شود.

فلاحی اظهار کرد: در بخش مسکن ۷۰۰۰ نفر پول دادند که هنوز زمین و پروژه‌ای ندارند و هر روز از ما سئوال می‌کنند.

نماینده مردم همدان در خانه ملت یادآور شد: پروژه مسکن مهر ۹۶ واحدی تپه امام‌گل تعیین تکلیف شود مسئولانی که کوتاهی کردند،  پاسخگو باشند. اینها حق الناس است، باید تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز