خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

شهرستان سرباز امکانات درمانی لازم برای مارگزیدگی را ندارد / عادلانه نیست مردم به دلیل کمبود دارو و درمان بمیرند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۸۳۸

نماینده مردم ایرانشهر،سرباز در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان سرباز امکانات و تجهیزات لازم برای مواجهه با مارگزیدگی و عقرب گزیدگی را ندارد.

عبدالناصر درخشان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درخصوص موضوع مارگزیدگی که این روزها در شهرستان سرباز شایع شده گفت: امسال به دلیل گرمای بیش از حد در سیستان بلوچستان، موضوع مارگزیدگی شایع شده است.

وی افزود: ما در شهرستان سرباز امکانات درمانی کافی برای مواجهه با مارگزیدگی را نداریم و نمی‌توانیم افراد مارگزیده را درمان کنیم.

درخشان افزود: شهرستان سرباز و راسک با 250 هزار نفر جمعیت تنها یک بیمارستان 32 تخت خوابی دارند که پاسخگوی مشکلات درمانی مردم این شهرستان نیست. در خود شهرستان سرباز هم بیمارستانی در حال ساخت است که روند ساخت در دو سال اخیر تسریع یافته اما کافی نیست.

این مسئول عنوان کرد: در مرکز شهرستان سرباز متاسفانه خدمات درمانی چشمگیری وجود ندارد و بعضی مواقع پزشک نداریم، از طرفی داروی پادزهر مورد نیاز برای درمان مارگزیدگی و عقرب گزیدگی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: انتظار داریم مجموعه وزارت بهداشت و درمان این معضل را با جدیت پیگیری کنند. به هرحال عادلانه نیست که مردم این منطقه به دلیل کمبود دارو و درمان جان خود را از دست بدهند.

وی‌ افزود:  در مناطق روستایی بلوچستان به دلیل کوهستانی بودن، همواره مار و عقرب وجود دارد اما امسال به دلیل تغییرات آب و هوایی و گرمای شدید این موضوع شدت پیدا کرده است. در سرباز مارگزیدگی و در بخش بنت عقرب گزیدگی به وفور مشاهده می‌شود.

رتبه نخست بخش بنت در عقرب گزیدگی

نماینده ایرانشهر و سرباز افزود: شهرستان نیکشهر، بخش بنت در بحث عقرب گزیدگی رتبه اول را دارد.

درخشان عنوان کرد: متاسفانه شهروندان شهرستان سرباز و نیکشهر به دلیل عقرب گزیدگی و مارگزیدگی می میرند و کاری از دستمان بر نمی‌آید.

وی خاطر نشان کرد: اگر مرکز جامع سلامت شهرستان سرباز به صورت مداوم پزشک هم داشته باشد به دلیل عدم داروهای پادزهر امکان خدمات رسانی به افرادی که دچار مارگزیدگی و یا عقرب گزیدگی شده‌اند وجود ندارد و تا بیماران به شهرستان‌های اطراف برسند جان‌شان را از دست می‌دهند.

وی‌ افزود: این موضوع را با مسئولان وزارت بهداشت مطرح کرده‌ام و امیدوارم به نتیجه برسد. مارگزیدگی را وزارت بهداشت می‌تواند درمان کند اما خود موضوع وجود مار در حوزه مسئولیت‌های وزارت بهداشت نیست که باید فکر دیگری برای آن بکنیم.

ایلنا پیش از این‌ در گفت و گویی با سرپرست مرکز بهداشت شهرستان سرباز از مارگزیدگی 3 کودک افغان و فوت دو تا از این کودگان خبر داد.

انتهای پیام/
مجتبی اسماعیلی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز