خبرگزاری کار ایران

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی:

میانگین دریافتی بازنشستگان به 120 میلیون ریال رسید / حمایت صندوق بازنشستگی از پایان‌نامه‌های دانشگاهی بازنشستگان و فرزندان آنها

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۹۹۵

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی با بیان اینکه میانگین سن بازنشستگی در این استان 51 سال، میانگین فعلی بازنشستگان 64 سال، میانگین مدت خدمت بازنشستگان فعلی 28 سال و میانگین مدت پرداخت حقوق 29 سال است، گفت: در سال جاری میانگین دریافتی بازنشستگان با افزایش 20 درصدی به 120 میلیون ریال رسیده است. اعتبار ماهانه پرداخت حقوق صندوق 3150 میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صدیقه حسامی‌نیا در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی با اشاره به اینکه حدود 29 هزار و 850 بازنشسته حقوق‌بگیر در استان مرکزی وجود دارد که 60 درصد آن را آقایان و 31 درصد را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: بیشتر فراوانی بازنشسته‌های این صندوق به ترتیب مربوط به وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: حقوق و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان جزء مطالبات جدی و به حق این قشر است. این موضوع به صورت مستمر از سوی مسئولان صندوق‌ بازنشستگی کشوری در حال پیگیری است. در این راستا امید است بتوان تا پایان تیر ماه سال جاری، 9 هزار میلیارد تومانی که در بودجه بابت مطالبات همسان‌سازی تخصیص یافته، تعیین تکلیف شده و پرداخت شود.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی با اشاره به اینکه این صندوق متولی امور بازنشستگان در کشور است و خدماتی را به این قشر ارائه می‌دهد، اظهار داشت: خدمات این صندوق در قالب تسهیلات مالی و همچنین بسته طرح یاری به بازنشستگان ارائه می‌شود. تسهیلات مالی صندوق بازنشستگی کشوری به اشکال مختلفی همانند تسهیلات ضروری، ازدواج، وام حمپاد و اربعین است.

حسامی‌نیا تصریح کرد: در 3 ماهه نخست سال جاری از سوی صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی در مجموع حدود 4360 میلیارد ریال تسهیلات ضروری و همچنین طرح یاری به بازنشستگان این استان پرداخت شد. با اقدامات انجام شده و طبق آمارهای موجود، این میزان تسهیلات به عنوان تسهیلات ضروری و طرح یاری به 7434 نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

وی بیان داشت: سال گذشته تسهیلات ضروری صندوق بازنشستگی کشوری برای هر نفر مبلغ 150 میلیون ریال بوده است که در 3 ماهه نخست سال جاری این مبلغ به 300 میلیون ریال افزایش یافته است. طبق آمارهای موجود سال گذشته 7000 نفر از تسهیلات ضروری این صندوق استفاده کردند و در 3 ماهه نخست سال جاری 1253 نفر موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی تأکید کرد: سال گذشته به 534 نفر از بازنشستگان کشوری این استان تسهیلات ازدواج پرداخت شد و امید است در سال جاری افراد بیشتری از این تسهیلات استفاده کنند. مبلغ تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان 350 میلیون ریال با اقساط 36 ماهه است. افرادی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که تاریخ عقد فرزندان آنها در بازه زمانی ابتدای فروردین ماه سال 1398 به بعد باشد.

حسامی‌نیا ابراز داشت: تسهیلات حمپاد از دیگر خدمات این صندوق است که سال گذشته 29 نفر موفق به دریافت آن شدند. همچنین استفاده از خدمات تخفیفی و تقسیطی بیمه ملت از دیگر خدماتی است که بازنشستگان می‌توانند با شرایط مناسب از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند. سال گذشته 3776 نفر و در 3 ماهه نخست سال جاری، 945 نفر از خدمات این بیمه استفاده کردند.

وی به حمایت‌هایی که از سوی صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی برای بازنشستگان و فرزندان آنها انجام می‌شود اشاره داشته و اضافه کرد: این صندوق از پایان‌نامه‌های دانشگاهی بازنشستگان و فرزندان آنها نیز حمایت می‌کند. در این راستا و با اقدامات انجام شده این صندوق به پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد 60 میلیون ریال و دکتری 80 میلیون ریال پرداخت می‌کند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی با اشاره به اقدامات این صندوق در خصوص خدمات رفاهی در بخش درمان بازنشستگان نیز گفت: به منظور ارتقاء خدمات رفاهی در بخش درمان و کاهش هزینه‌های درمانی برای بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری، امکان بهره‌مندی از خدمات بیمه تکمیلی برای این قشر وجود دارد و این افراد می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

حسامی‌نیا افزود: اقدامات خوبی در خصوص بیمه تکمیلی بازنشستگان این صندوق صورت گرفته است. در طرح اختیاری بیمه تکمیلی جدید درمان (صبا)، محدودیت سقف پرداخت از تمامی خدمات بستری و اعمال جراحی و تامین دارو برای بیماران خاص برداشته شده، برای نخستین بار خدمات دندانپزشکی و دارو اضافه شده و برخی تعهدات از جمله، ویزیت با افزایش سقف 4 برابری همراه است.

وی ادامه داد: بازنشستگان مشمول طرح اصلی جبران هزینه خسارت درمان در سال جاری در صورت تمایل به استفاده از این بیمه تکمیلی باید از ابتدای مرداد ماه سال جاری به درگاه خدمات الکترونیکی به آدرسsabasrm.ir  نسبت به درخواست خود اقدام کنند. سرانه مشارکت مشمولین طرح انتخابی صبا به مبلغ 2 میلیون و 50 هزار ریال تعیین شده و تاریخ اجرای طرح از ابتدای اردیبهشت ماه است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی اظهار داشت: در بحث گردشگری و سفر که یکی از درخواست‌های بازنشستگان است، صندوق طرحی را پیش‌بینی کرده که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود. در این راستا مقرر شده 20 درصد به صورت نقدی و 80 درصد به صورت تسهیلات و اقساط 8 ماهه از حقوق بازنشستگان کسر شود که در قالب بسته‌های استانی و سفر از طریق هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی اجرایی می‌شود.

حسامی‌نیا تصریح کرد: در استان مرکزی مراکز ایرانگردی و جهانگردی وجود ندارد، اما از طریق مجموعه آب‌درمانی شهرستان محلات که از جمله شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی است، مذاکرات لازم صورت گرفته است. در این راستا مقرر شده بازنشستگان صندوق تا پایان سال جاری از خدمات اقامتی این مجموعه با تخفیف ۵۰ درصدی بهره‌مند شوند و در خدمات رستوان و پذیرایی نیز از تخفیف 15 درصدی استفاده کنند.

وی بیان داشت: طرح استفاده از مجموعه آب‌درمانی شهرستان محلات بدون محدودیت است و بازنشستگان می‌توانند چندین بار از خدمات آن استفاده کنند. همچنین بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی می‌توانند در روزهای غیر پیک و ایام غیرتعطیل با ارائه کارت شناسایی معتبر و یا فیش حقوقی بازنشستگی خود از خدمات این مجموعه بهره‌مند شوند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی تأکید کرد: 2 مرکز خانه امید بازنشستگان در استان وجود دارد که یکی از آنها در پارک آزادی شهرستان اراک و دیگری در شهرستان محلات است، این مراکز جزء مراکز فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی است که خدمات مختلفی از این طریق به جامعه هدف ارائه می‌شود. مقرر شده است تا خانه‌های امید از طریق عضوگیری‌های جدید فعال‌تر شوند.

حسامی‌نیا ابراز داشت: در این خصوص 6 کمیته تخصصی در نظر گرفته شده که بازنشستگانی که تمایل به همکاری در این کمیته‌ها دارند، می‌توانند به خانه‌های امید مستقر در شهرستان‌های اراک و محلات مراجعه کنند. حوزه‌های فعالیتی این کمیته‌ها شامل روابط عمومی و مناسبت‌ها، سلامت جسم و روان، رفاهی و تفریحی، فرهنگی و آموزشی، ایثارگران و مفاخر و همچنین اداری و مالی است که با حضور بازنشستگان در خانه‌های امید عضوگیری می‌شود تا برنامه‌ها به صورت هدفمند دنبال شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز