خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

پروژه فاضلاب شهری تایباد پس از ۱۳ سال انتظار از حالت راکد خارج شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۸۹۰

فرماندار شهرستان تایباد گفت: طرح فاضلاب شهری این شهرستان پس از ۱۳ سال که به دلیل عدم اعتبار راکد مانده بود، با پیگیری‌های انجام شده مجدد به جریان افتاد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طرح بزرگ فاضلاب شهری تایباد، با پیش‌بینی ۱۳۵ کیلومتر شبکه، تصفیه‌خانه ۱۴ هزاررمتررمکعبی و نصب انشعابات در طول ۱۳ سال به دلیل عدم تأمین اعتبار تنها ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و راکد بوده که با پیگیری‌های مستمر تکمیل این طرح به جریان افتاده است.

باروجودراینکه در طول سال‌های اخیر اهمیت تکمیل طرح فاضلاب شهری در تایباد بارها از تریبون نمازجمعه و فرمانداران وقت هشدار داده شده بود؛ اما این طرح به بهانه‌های مختلف منتظر ابلاغ کشوری بود.

فرماندار تایباد در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت: با توجه‌ به اهمیت اجرای طرح فاضلاب شهری و به‌ منظور جلوگیری از هدر رفت آب شرب و ارتقای بهداشت عمومی این طرح پس از ۱۳ سال که به دلیل عدم اعتبار راکد مانده بود، با پیگیری‌های انجام شده مجدد به جریان افتاد.

مهدی دونده با اشاره به اینکه پروژه فاضلاب شهری تایباد با همکاری شرکت فولاد سنگان و با ۱۲۰ کیلومتر خط انتقال آب در حال اجرا است، اظهار کرد: فاضلاب شهری از مطالبات مردم در این شهرستان است که سال‌ها به دلیل عدم تأمین اعتبار معطل ابلاغ کشوری بود. باتوجه‌به اهمیت موضوع برای تحقق اجرای این طرح تعاملاتی با بخش خصوصی انجام شد و پس از برگزاری جلسات مکرر تصویب شد که این پروژه با همکاری شهرداری تایباد و شرکت فولاد سنگان خواف اجرا شود.

وی در ادامه توضیح داد: با توجه‌ به فراهم‌ کردن زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح مصوب شده، این پروژه طی مدت سه سال تکمیل شود و سپس تایباد و شرکت فولاد سنگان خواف به مدت ۱۷ سال از آب تصفیه شده استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در این شهرستان با اعلام اینکه طبق قانون، آب تصفیه شده در بخش صنعت استفاده خواهد شد، مطرح کرد: در طول ۱۷ سال میزان ۲۰ درصد حجم آب تولیدی به مصارف گوناگون در شهرستان تایباد خواهد رسید و پس از این مدت به شرکت آب و فاضلاب تایباد تحویل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با این اقدام علاوه بر تأمین آب تصفیه شده برای مصرف شهرستان، می‌توان از پساب حاصل در حوزه صنعت و کشاورزی بهره‌برداری کرد.

دونده تصریح کرد: همچنین سرمایه‌گذار طرح فاضلاب تایباد علاوه بر ساخت تصفیه‌خانه به ظرفیت ۱۴ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و اجرای ۹۸ کیلومتر شبکه و خط انتقال، نسبت به نصب ۱۵ هزار فقره انشعاب فاضلاب هم اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز