خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان مطرح کرد؛

خشکسالی عامل کاهش ۱۱ درصدی سطح کشت گیاهان دارویی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۲۱۰

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خشکسالی موجب کاهش ۱۱ درصدی سطح زیرکشت گیاهان دارویی در استان شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، غلامحسین ساربان گفت: بر این اساس هم اکنون سطح زیرکشت در این بخش به ۲۳ هزار و ۳۷۴ هکتار رسیده است، اما همچنان این استان رتبه نخست سطح زیر کشت گیاهان دارویی را دارد.

او بیشترین میزان کاهش سطح زیر کشت را در محصول زیره سبز اعلام کرد و افزود: در سال زراعی گذشته بیش از ۴۶ هزار و ۶۱۹ تن محصول گیاهان دارویی در استان برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: ۳۷ درصد سطح زیر کشت دارویی کشور به صورت زراعی در این استان است و مقام نخست را در میان سایر استان‌ها داریم.

ساربان بیان کرد: علاوه بر این در سطح زیرکشت محصول استراتژیک زعفران نیز از مجموع ۱۲۱ هزار هکتار سطح زیر کشت زعفران در کشور، ۹۱ هزار هکتار و در حدود ۷۶ درصد متعلق به خراسان رضوی است که رتبه نخست دارا هستیم.

او تصریح کرد: محصول زعفران به شدت تحت تأثیر شرایط اقلیمی به ویژه دمای هوا و بارندگی است لذا سال گذشته سطح زیر کشت زعفران با ۵۰ درصد کاهش بسیار فاجعه آمیز بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز