خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری لرستان:

آبرسانی به ۵۰۰ روستای استان توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۳۳۳

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از آبرسانی به ۵۰۰ روستای این استان توسط قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) به مدت سه سال خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمدرضا دالوند در نشست شورای اداری استان اظهار کرد: آبرسانی به ۵۰۰ روستا، اجرای یک میلیون هکتار عملیات آبخیزداری، احیای ۸۰۰ رشته قنوات، ایجاد یکهزار کیلومتر انتقال آب با کانال و ایجاد ۲ هزار کیلومتر انتقال آب با لوله همچنین ساخت و تجهیز ذخیره آب در ۵۰ هزار متر مربع از اقدامات این قرارگاه در لرستان است.

وی افزود: احداث ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری و سه هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی، تعمیر هفت هزار واحد مسکونی، ایجاد ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۳۰۰ کیلومتر راه عشایری جدید همچنین روکش آسفالت ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی مرمت و بازسازی یک هزار کیلومتر از راه‌های استان از دیگر اقدامات این قرارگاه است.

معاون استاندار لرستان با اشاره به اینکه در مدت سه سال ۱۵ هزار شغل توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در لرستان ایجاد خواهد شد گفت: یک هزار و ۱۵۰ مدرسه روستایی در قالب سه هزار و ۵۰۰ کلاس درس در این مدت جایگزین مدارس کانکسی و سنگی خواهند شد.

دالوند بیان کرد: همچنین در این مدت ۳۰ خانه بهداشت، ۴۰ پایگاه سلامت و ۲۰ مرکز جامع سلامت در حوزه بهداشت و درمان ایجاد می‌شود.

‌وی اظهار کرد: در این مدت ۳۱ زمین چمن ورزشی برای علاقمندان تکمیل و احداث می‌شود و ۵۰ مسجد روستایی در دست احداث ، تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز