خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی استان خبر داد؛

پرداخت هزینه‌های درمانی معلولان لرستانی تا سقف ۵۰ میلیون تومان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۶۹۹

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بیمه سلامت، هزینه‌های درمانی معلولان تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا، همایون عمودی‌زاده در جلسه نشست کارگروه استانی قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، اظهار داشت: با انعقاد تفاهم نامه اداره کل بهزیستی استان و بیمه سلامت همه معلولان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و هزینه‌های درمانی آنها تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های جوامع مترقی و توسعه یافته توجه ویژه به افراد دارای معلولیت است، گفت: دولت موظف است زمینه‌های لازم را برای تأمین حقوق معلولان، فراهم کند و حمایت‌های لازم را از آنها به عمل آورد.

مدیرکل بهزیستی لرستان تصریح کرد: دو دبیرخانه مناسب سازی و دبیر خانه شورای ملی سالمندان در سازمان بهزیستی و در حوزه توانبخشی نقش اساسی در پیگیری مطالبات افراد دارای معلولیت ایفا می‌کنند که امیدواریم با فرهنگ سازی و برپایی مداوم جلسات در شهرستان‌ها به آن هدف غایی که همانا رضایت جامعه هدف و افراد دارای معلولیت است، برسیم.

عمودی زاده گفت: همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی، نهادهای‌عمومی و انقلابی موظف هستند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها، اماکن عمومی، معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آنها برای‌معلولان همچون افراد عادی فراهم شود.

وی اظهار داشت: همچنین از وظایف شهرداری‌ها است که از صدور پروانه احداث و یا پایان کار برای آن تعداد از ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابری که استانداردهای تخصصی مربوط به معلولان را رعایت نکرده باشند سر باز زده و خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز