خبرگزاری کار ایران

برداشت 1600 تن گیلاس از باغات چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۴۱۷

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل 1600 تن گیلاس از باغات استان برداشت شود.

به گزارش ایلنا، ابراهیم شیرانی اظهار کرد: سطح زیر کشت باغات گیلاس در استان 730 هکتار است که 430 هکتار بصورت نهال و 300 هکتار بارور است. 

وی افزود: گیلاس یکی از میوه‌هایی است که به دلیل سازگاری با شرایط و اقلیم مناطق مختلف استان ارقام و ژنوتیپ های بومی از قدیم الایام در قسمت های مختلف استان کشت شده است و در حال حاضر توسعه باغات جدید با پایه‌های رویشی ارقام پر محصول و بازار پسند احداث و برنامه‌های احیاء باغات قدیمی و کم بازده با سرشاخه کاری در استان در حال اجراست. 

شیرانی تصریح کرد: بخش زیادی از این میوه به صورت تازه خوری مصرف شده و درصدی هم به استان‌های اصفهان و تهران ارسال می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری با اشاره به ارسال بیش از 60 هزار پیامک کوتاه هشدار هواشناسی وآموزش نحوه جلوگیری از خسارت سرمازدگی بهاره به باغداران خاطر نشان کرد: امسال با مدیریت و همکاری دو جانبه سازمان جهاد کشاورزی استان وباغداران  جهت جلوگیری از خسارت سرمازدگی بهاره باغات، سرمازدگی نسبت به سال‌های گذشته به حداقل رسید.

شیرانی عنوان کرد: ارقام مورد کشت رقم های آزادی، سیاه تک دانه وسیاه مشهد است که شهرستان سامان بیشترین سطح زیر کشت این محصول رابه خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز