خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان خبر داد ؛

برداشت ۲۵ هزار تن گیلاس از باعات قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۵۰۷

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برداشت گیلاس از باغات استان آغاز شده و پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود ۲۵ هزار تن گیلاس در استان برداشت شود.برداشت شود.

به گزارش ایلنا، محمد پیله فروش با اشاره به آغاز برداشت گیلاس از سطح باغات استان گفت: استان قزوین با سطح زیرکشت 3 هزار و 750 هکتار باغات گیلاس شامل ۲۰۰ هکتار غیربارور و 3 هزار و 550 هکتار بارور جزو ۳ تا ۴ استان برتر تولید کننده گیلاس کشور با تولید متوسط سالانه ۳۵ الی ۴۰ هزار تن است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در سال جاری عملکرد محصول گیلاس با توجه به تغییرات اقلیمی (شامل نوسانات آب و دمایی و سرمازدگی) از متوسط ۱۲ تن سال‌های پیش به ۷ تن در هکتار کاهش یافته است.

وی  عنوان کرد: ارقام کشت شده گیلاس در باغات استان شامل ارقام زودرس و شصتک که برداشت آن به پایان رسیده و ارقام تکدانه مشهد، خوشه‌ای سیاه، زرد دانشکده و صورتی که عملیات برداشت آن از نیمه دوم خرداد ماه آغاز شده است.

پیله فروش اضافه کرد: عمده گیلاس تولیدی استان در منطقه الموت است که می‌توان به الموت غربی شامل رجایی دشت، قسطین رود، کتکان، هریف و همچنین در مناطق سردسیرتر مانند درگ، سیمیار، تنوره و خشکچال اشاره کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به کیفیت مناسب گیلاس‌های تولیدی در باغات این استان، اکثرا این محصول به استان‌های همجوار مانند تهران و گیلان صادر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز