خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان خبر داد؛

آب شرب اصفهان به پالایشگاه قطع خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۰۴۱

مدیرعامل پتروپالایش اصفهان گفت: تا نیم سال اول سال آینده 75 درصد مصرف آب هلدینگ پتروپالایش اصفهان را کاهش خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محسن قدیری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه توسعه منتظر هیچ دولت و ملتی نمی‌ماند، اظهار داشت: توسعه نیافتگی باعث می‌شود از تکنولوژی‌های مختلف استفاده بهینه نداشته باشیم و برنامه توسعه‌ای که ما را بین المللی نکند، پایدار نخواهد ماند.

وی ادامه داد: توجه به توسعه و تکنولوژی سبب شد سال 1401 رتبه اول شرکت های پالایش بورسی و غیر بورسی با 38 همت سود را کسب کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروپالایش اصفهان تصریح کرد: با مدیریت صحیح مالی که از سال قبل شروع کردیم، پیش بینی می کنیم حدود 600 تا 700 میلیون یورو برای پروژه‌های توسعه‌ای بدست آوریم.

وی با بیان اینکه تحریم ها اذیت کننده است یادآور شد: ما تحریم ها را به خوبی دور زدیم و چیزی به نام تحریم برای ما وجود ندارد؛ بطوریکه به راحتی لایسنس می‌خریم.

قدیری اضافه کرد: بیش از 90 درصد تجهیزات ما تولید داخل هستند و از سوی دیگر برنامه داریم که تا سال 1406 به بعد خام فروشی نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: با همکاری استانداری اصفهان، فولاد مبارکه و ذوب آهن، در حال انتقال آب دریای عمان به اصفهان هستیم وتا نیم اول سال آینده، 75 درصد مصرف آب پالایشگاه کاهش پیدا خواهد کرد و آب شرب اصفهان به پالایشگاه قطع خواهد شد؛ آب فاضلابی که ده سال قبل مجوز استفاده آن را گرفته ایم، تصفیه و استفاده خواهیم کرد.

قدیری یادآور شد: با همکاری فولاد مبارکه و ذوب آهن، در حال اجرای پروژه انتقال آب دریای عمان به اصفهان هستیم و این پروژه مصرف آب ما از اصفهان را به شدت کاهش می دهد.

مدیرعامل پتروپالایش اصفهان گفت: تا 12 سال آینده 1000 مگاوات برق از نیروگاه خورشیدی تولید خواهیم کرد.

وی با اشاره به تولید سالانه 300تن گوگرد در این شرکت اظهار داشت: تا 1405 این میزان گوگرد را به محصول استراتژیک با سود 5 همت تبدیل خواهیم کرد و 11 درصد مصرف سوخت را کاهش خواهیم داد.

قدیری بازار هدف شرکت پتروپالایش اصفهان را کشورهای همسایه اعلام کرد و افزود: صادرات توسط شرکت های واسطه انجام می شود؛ چراکه وظیفه ما عرضه در بورس است و شرکت های بورسی ما صادرات را انجام می دهند.

وی تاکید کرد: پتروپالایش اصفهان صنعت سبز است، با این حال شهرداری ها هزینه دارند و ما را جریمه می کنند تا به درآمد برسند و ما هم با میل پرداخت می کنیم چراکه نسبت به شهر وظیفه اجتماعی داریم. ما زیر استاندارد تولید آلاینده ها فعالیت می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز