خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

وجود بیش از ده هزار طرح نیمه‌تمام در خراسان رضوی/ ۲۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح ها نیاز است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۸۱۹

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: تکمیل طرح های نیمه‌تمام غیرمستمر در استان، با فرض عدم اجرای طرح جدید نیازمند ۲۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش ایلنا از مشهد،  رضا جمشیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به نتایج نشست اخیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان رضوی افزود: کل طرح های نیمه تمام استان در سال های برنامه ششم توسعه که تامین اعتبار شده‌اند، ۱۰ هزار و ۷۷۹ طرح است که از این تعداد اجرای پنج هزار و ۸۹۶ طرح خاتمه یافته یا به طرح های ملی تبدیل شده‌اند و یا به هر دلیلی اجرای آنها دیگر ادامه نیافته است.

وی بیان کرد: طی بررسی‌های انجام شده با دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی، ۶۳۶ طرح به دلایل مختلف، ارزش تکمیل را نداشته است و قابلیت اتمام را ندارند لذا باید این طرح ها از گردونه تامین اعتبار حذف شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی، اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای ملی، ماده ۲۳ قانون الحاق (۲)، اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهوری، اعتبارات حاصل از مولد سازی دارایی های دولت، مشارکت بخش عمومی - خصوصی (ماده ۲۷ قانون الحاق ۲)، منابع موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی و منابع حاصل از دریافت حقوق دولتی معادن از جمله مهمترین روش های تامین اعتبار طرحهای نیمه تمام در سال جاری است.

وی خاطر نشان کرد: پارسال سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرحهای نیمه تمام خراسان رضوی تخصیص یافته بود که با توجه به شرایط موجود، حدود هفت سال طول خواهد کشید تا طرحهای نیمه تمام استان ( با فرض عدم افزایش قیمت ها ) به اتمام برسد.

جمشیدی افزود: طی نشست های متعددی که با حضور استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، روش های مختلفی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان بررسی و در نهایت مقرر شد، ۱۳۵ طرح از محل ظرفیت مشارکت عمومی – خصوصی، ۲۷۸ طرح از محل ظرفیت مولدسازی، ۵۲ طرح نیز از ظرفیت طرحهای مشمول سفر ریاست جمهوری می توانند استفاده کنند.

وی اضافه کرد: هزار و ۵۵۴ طرح غیر مستمر با حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر باقی می ماند تا با برنامه ریزی در دو سال باقی مانده، تعیین تکلیف شده و به بهره برداری برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز