خبرگزاری کار ایران

در استان کرمان؛

ساماندهی اثر تاریخی میل نادری آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۵۵۲

ساماندهی و حصارکشی اثر باستانی میل نادری فهرج در استان کرمان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، حسین سعیدنیا فرماندار فهرج با اشاره به قدمت طولانی این اثر تاریخی و منحصر به فرد گفت: قدمت این اثر تاریخی بیش از 800 سال است.

وی افزود: میل نادری در 30 کیلومتری و در محور فهرج- زاهدان قرار دارد و تمام تلاش خود را برای حفظ و نگهداری این اثر تاریخی بکار می‌بریم.

سعید نیا گفت: این اثر تاریخی مربوط به دوره سلجوقیان است اما چون در زمان نادر شاه مرمت و تعمیر شده است به میل نادری شهرت یافت است.

این برج تاریخی و زیبا دارای 45 پله است که بازدیدگان را به بالای برج هدایت می‌کند و در گذشته میل نادری برای راهنمایی کاروانیان و افراد جامانده از راه بنا شده است.

همچنین با حضور فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و فرماندار فهرج کار ساخت خانه خلاق صنایع دستی در بخش نگین کویر شهرستان فهرج آغاز شد.

فعالی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: علاوه بر ساخت خانه خلاق صنایع دستی در بخش نگین کویر در شهر فهرج نیز راه اندازی خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از اختصاص یک میلیارد تومان برای تکمیل پارک گردشگری جنب پایگاه جهانی لوت شهرستان فهرج خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز