خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه ‌و شهرسازی خبر داد؛

محور کرج- چالوس تا هفته آینده بازگشایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۲۹۷

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تلاش نیروهای راهداری، محور کرج- چالوس تا هفته آینده پاکسازی و بازگشایی می‌شود.

به گزارش ایلنا از البرز، داریوش امانی، امروز به همراه اعضای هیات همراه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز و معاونان با حضور در محور کرج- چالوس از نزدیک در جریان فعالیت راهداران برای پاکسازی و بازگشایی این محور که از روز پنج‌شنبه، 18 خرداد بر اثر وقوع سیل مسدود شده قرار گرفت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت شبانه‌روزی راهداران برای بازگشایی هرچه سریعتر جاده چالوس گفت: خوشبختانه از همان دقایق اولیه وقوع سیل، نیروهای راهداری با تمام تجهیزات و امکانات در محل حضور یافتند و خودروها و مسافرانی را که در این محور گرفتار شده بودند را با همکاری سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان به مکان امن منتقل کردند.

وی افزود: بعد از این اقدام بلافاصله نیروهای راهداری در قالب 30 اکیپ به همراه تجهیزات کامل و ماشین‌آلات مورد نیاز برای پاکسازی محور را آغاز کردند.

این مسئول بیان کرد: علاوه بر نیروهای راهداری البرز از استان‌های معین مثل تهران، قزوین، مازندارن و قم نیز نیروهای پشتیبانی و ماشین آلات به این محور اعزام شده‌اند تا با توانی مضاعف هرچه زودتر این محور پاکسازی و بازگشایی شود.

امانی با اشاره به اینکه با تلاش و ادامه فعالیت نیروهای راهداری امیدواریم تا پایان هفته آینده این محور بازگشایی شود، افزود: بیشترین حجم مصالح و گل و لای در محدوده تونل دو الف و ب انباشته شده است و در برخی نقاط ارتفاع مصالح حتی به پنج متر هم می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه درحال حاضر نیروهای راهداری درسه شیفت به استفاده از بیش از 70 دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند تا این محدوده را پاکسازی کنند، گفت: علاوه بر این اقدام درصدد هستیم در محدوده تونل برای دسترسی کاربران جاده‌ای یک راه جدید احداث کنیم و بخشی از جاده که به طور کامل تخریب شده است را ترمیم کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه درباره میزان خسارات وارد شده به این محور توضیح داد و گفت: خسارات اولیه 200 میلیارد تومان برآورد شده است اما یقینا میزان خسارات وارد شده بیشتر است و به نظر می‌رسد تا برای ایمن‌سازی اساسی این محور به اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد تومان نیاز است.

این مسئول در پایان گفت: به دنبال تخصیص این اعتبار از مجاری قانونی هستیم تا بحث ایمن‌سازی محور کرج- چالوس هرچه سریعتر آغاز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز