خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره امور عشایر استان:

مطالعات توسعه صنایع دستی و گردشگری عشایر قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۴۵۹

رئیس اداره امور عشایر استان قزوین گفت: مطالعات توسعه احیای صنایع دستی و گردشگری عشایری با هدف توسعه فرصت‌های شغلی پایدار در حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری جامعه بنیاد در مناطق منتخب عشایری قزوین آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، سعید ابیت با اعلام این خبر افزود: این طرح با انعقاد قرارداد فی مابین اداره امور عشایر استان و مشاور طرح مطالعات امکان سنجی ظرفیت‌ها و منابع جامعه و مناطق عشایری اجرا می‌شود.

رئیس اداره امور عشایر استان قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه در سنوات اخیر به دلیل کاهش بارندگی و فقر مراتع عشایر کشور و همچنین استان قزوین به لحاظ اقتصادی دچار مشکلاتی شده بنابراین به منظور کاهش وابستگی به اقتصاد تک بعدی (صرفاً دامداری) و تنوع بخشی به درآمد عشایر، سازمان امور عشایر ایران اجرای چهار طرح توسعه صنایع دستی، گردشگری عشایری، توسعه گیاهان دارویی و ایجاد زنجیره تولید گوشت قرمز را برنامه‌های خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: با توجه به عدم سابقه مطالعات در زمینه گردشگری و صنایع دستی عشایری در استان و لزوم شناخت مناسب از صنایع دستی موجود و پتانسیل گردشگری استان، این طرح مطالعاتی در استان آغاز شده است.

این مسئول اظهار کرد: با اجرای طرح مذکور سند راه احیای صنایع دستی و گردشگری پایدار در مناطق عشایری استان قزوین مشخص شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز