خبرگزاری کار ایران

استاندار تاکید کرد؛

ایجاد کارگروه صنعت و کارآفرینی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۳۹۳

استاندار لرستان بر ایجاد کارگروه صنعت و کارآفرینی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، دکتر فرهاد زیویار در جلسه هیات اندیشه‌ورز نخبگانی لرستانی، که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه ظرفیت نخبگانی استان در این جلسه نمی‌گنجد، افزود: نظام مسائل استان باید توسط نخبگان مورد کنکاش قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه علممان در دانشگاه‌ها در گنجینه و قفس‌های کتابخانه‌ای نگهداری می‌شود، تصریح کرد: حلقه واسطی بین پژوهش و نظام مسائل وجود ندارد و این درحالیست که باید اولویت‌بندی پژوهش‌ها برای حل مشکلات استان باشد.

استاندار لرستان بر رفع فاصله بین اجرا و مجامع نخبگانی در استان تاکید کرد و با بیان اینکه برای تحقق شعار "مهار تورم و رشد تولید" باید از ظرفیت نخبگان استان و مراکز آموزش عالی لرستان استفاده و فضایی فراهم شود تا بتوانیم نظام مسائل لرستان را مرتفع سازیم.

زیویار با بیان اینکه شبکه ملی برای هیئت اندیشه‌ورز تعریف شده است که تهیه گزارش‌های سیاستی یکی از وظایف این شبکه خواهد بود، تصریح کرد: نخبگانی در لرستان داریم که جزو یک درصد دانشمندان دنیا محسوب می‌شوند و باید از ظرفیت آنان در حل نظام مسائل لرستان بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه جلسه امروز صرفا معارقه تشکیلات و ساختار است، افزود: در حال حاضر هفت کمیته برای این هیات اندیشه ورز نخبگانی تعریف شده و باب این کمیته‌ها برای افزودن اعضا مفتوح است تا بتوان از ظرفیت نخبگانی آنها برای حل موضوعات مختلف  استفاده کرد.

استاندار لرستان بر ایجاد کارگروه صنعت و کارآفرینی تاکید کرد و با بیان اینکه در کمیته کارآفرین و اقتصاد دانش‌بنیان نیز صنعت گنجانده شود، افزود: همچنین برای جوان‌سازی جمعیت زیرمجموعه‌ای ویژه ذیل کمیته زنان، خانواده و آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شود.

زیویار در ادامه با بیان شهرداری خرم‌آباد املاک ۲۰۰۰ میلیاردی در این شهر دارد می‌تواند روی آن برنامه ریزی کند و مشکلات شهر را برطرف سازد، اضافه کرد: مشکل شهر خرم‌آباد تنها آسفالت و مبلمان شهری نیست بلکه پارکینک مساله اصلی شهر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز