خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل چرم وحید؛

کفش‌های ایرانی در مقایسه با کفش‌های مطرح جهانی از کیفیت بالایی برخوردارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۰۰۸

مدیرعامل چرم وحید با اشاره به مشکلات موجود در صنعت کیف و کفش گفت: نوسانات نرخ ارز و مشکلات اقتصادی باعث شده تا تمامی برنامه‌ریزی های تولیدکنندگان با مشکل رو به رو شود و آنها نتواند برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت در تولید و صادرات داشته باشند.

وحید روانپرور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه افزایش نرخ ارز تاثیر مستقیم بر بهای تمام شده و معیشت مردم دارد، عنوان کرد: افزایش نرح ارز و تورم باعث شده تا کارفرما مجبورشوند طی سال، 3 مرتبه حقوق کارگران را افزایش دهند تا آنها با انگیزه بیشتری به کار خود ادامه دهند.

وی با انتقاد از افزایش قیمت مواد اولیه گفت:‌ قیمت مواد اولیه متغیر بوده و نسبت به ابتدای سال افزایش بسیاری داشته است و این امر در بهای تمام شده محصولات تاثیرگذار است و تولیدکنندگان را با مشکلات متعددی همراه کرده است.

وی با اشاره به اینکه کیف و کفش، محصول اولویت دار مردم نیست گفت: با توجه به تورم، سرانه مصرف کیف و کفش کشور در کشور کاهش یافته و این امر در فروش تولیدکنندگان تاثیر گذاشته است.

وی با اشاره به حضور کفش‌های چینی در ایران گفت: در گذشته حضور کفش های چینی به تولیدکنندگان ایرانی لطمه وارد کرد؛ اما با افزایش بهای تمام شده در چین، در حال حاضر قیمت کفش های چینی با ایرانی تفاوت چندانی ندارد و مردم ترجیح میدهند محصولات با کیفیت ایرانی را خریداری کنند.

مدیرعامل چرم وحید معتقد است: کفش های ایرانی در مقایسه با کفش های مطرح جهانی از کیفیت بالایی برخوردارند و خوشبختانه صنعت چرم سازی، زیره، مد وفشن و تکنولوژی کشور رشد داشته است.

وی با اشاره به ماشین آلات صنعت کیف و کفش گفت: در حال حاضر این صنعت در حوزه ماشین آلات به خودکفایی نرسیده و مجبور به واردات هستیم.

روانپرور با بیان اینکه استادکاران این صنعت بازنشسته شده اند، عنوان کرد: افزایش هزینه‌های زندگی و تورم باعث شده افراد کمتری علاقه مند به این صنعت باشند و این امر باعث شده استادکاران پس از بازنشستگی، فرزندان آنها این شغل را ادامه ندهند و این امر باعث می شود تجربه در این صنعت کم شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز