خبرگزاری کار ایران

سوم و چهارم خرداد ماه؛

پنجمین دورۀ مسابقات ملی مکانیک سیالات در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۲۲۹

پنجمین دورۀ مسابقات ملی مکانیک سیالات، به‌میزبانی بخش مهندسی راه، ساختمان و محیط‌زیست دانشگاه شیراز، در روزهای سوم و چهارم خردادماه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سیدمحراب امیری، دبیرعلمی پنجمین دورۀ مسابقات ملی مکانیک سیالات ضمن اعلام این خبر ازجمله اهداف اصلی برگزاری مسابقات مکانیک سیالات را ‌ارتباط علمی و فناوری بین دانشگاه‌های ایران و سازمان‌های ذی‌ربط، گسترش تفکر علمی و کمک به تجاری‌سازی ایده‌ها، پرورش نیروهای کارآمد، خلاق و حل‌کننده مسائل کشور، تقویت روحیۀ خلاقیت، نوآوری و فناوری، ترویج و راه‌اندازی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و آینده‌نگاری در حوزه فناوری‌های نوین و راهبردی مرتبط با علم مکانیک سیالات عنوان کرد.

عضو هیأت‌علمی بخش عمران دانشگاه شیراز بیان کرد: یکی از نکات منحصر‌به‌فرد این مسابقات، همکاری بین‌رشته‌ای میان چندین دانشکده (دانشکده‌های مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی کشاورزی...) و نیز همکاری دانشگاه‌های برتر در این مسابقات است.

به‌ گفتۀ این مقام مسئول، به‌منظور تداوم برگزاری، ایجاد هماهنگی بیشتر و کمک به ‌ارتقاء کیفی، هیأت امناء مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات با نمایندگانی از دانشگاه‌های برتر و سازمان‌های دولتی و خصوصی مرتبط تشکیل شده است.

دبیرعلمی پنجمین دورۀ مسابقات ملی مکانیک سیالات اعلام کرد: این دوره از مسابقات قرار بود با حضور حدود 70 تیم دانشجویی از اقصی نقاط کشور در اسفندماه 1398 در دانشگاه شیراز برگزار شود؛ اما به‌دلیل فراگیری بیماری کرونا لغو شد و امسال «پنجمین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات» با همکاری دانشگاهیان، سازمان‌ها و متخصصان ذی‌ربط در روزهای 3و4خردادماه 1402، در مجموعۀ مهندسی(2) دانشگاه شیراز، واقع در خیابان ملاصدرای شیراز به شکل حضوری برگزار خواهد شد.

امیری با یادآوری اینکه محورهای اصلی این مسابقات، شامل سه بخش رسانه‌های مجازی، پروژۀ ‌عملی و ایده‌شو است؛ توضیح داد: در بخش رسانه‌های مجازی، ساخت نماهنگ و آزمایشگاه مجازی که شبیه‌سازی یک مسئله مکانیک سیالاتی با استفاده از برنامه‌نویسی کامپیوتری است، موردنظر است.

در بخش پروژۀ عملی، گروه‌های شرکت‌کننده نسبت به ساخت دستگاه فشارسنج و جریان‌سنج اقدام می‌کنند. همچنین قسمت دیگری از بخش پروژۀ عملی به طراحی و ساخت هاورکرافت مدل با ماموریت آتش‌نشانی اختصاص یافته است که هاورکرافت‌های ساخته شده، در آب و خشکی تست می‌شوند.

در بخش ایده‌شو نیز که یک رویداد استارتاپی در حوزۀ مکانیک سیالات است، گروه‌های شرکت‌کننده نسبت به ارائۀ ایدۀ خود برای حل یک مسأله در زمان محدودی اقدام می‌کنند.

وی بیان کرد: در این مسابقات تعدادی از اعضاء هیأت‌علمی دانشگاه‌های شیراز، صنعتی اصفهان، اصفهان، باهنر کرمان، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، صنعتی شاهرود و... و نمایندگانی از سازمان‌های صنایع دریایی، گسترش صنایع ایران و برخی شرکت‌های خصوصی به‌عنوان داور، سخنران مدعو، برگزارکننده و ... حضور خواهند داشت.

مدیرعلمی پنجمین دورۀ مسابقات ملی مکانیک سیالات ضمن دعوت از کلیه دانشگاهیان و نمایندگان صنایع و سازمان‌های دولتی و غیردولتی، بیان کرد: افراد می‌توانند به‌عنوان تماشاگر، سرمایه‌گذار و... در این برنامه شرکت داشته باشند، البته تیم‌های شرکت‌کننده در محورهای مختلف مسابقات، الزاما بایستی دانشجویی باشند.

علاقه‌مندان برای ارتباط با دبیرخانه مسابقات می‌توانند با شماره 36484028-071 تماس گرفته یا ازطریق ارسال ایمیل به آدرس 5sfmc@shirazu.ac.ir اقدام کنند.

 همچنین بهترین راه برای اطلاع از همه‌جوانب مسابقات، رجوع به وب‌سایت مسابقات به آدرس 5th.sfmc.ir است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز