خبرگزاری کار ایران

با هدف بررسی آخرین یافته های علم رئولوژی:

سومین کارگاه رئولوژی ایران تیرماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۹۶۱

سومین کارگاه رئولوژی ایران روزهای ۴و ۵ تیرماه ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

دبیرعلمی این کارگاه گفت: پس از برگزاری موفقیت آمیز اولین و دومین کارگاه رئولوژی ایران دردانشگاه صنعتی اصفهان و استقبال جامعهٔ دانشگاهی و صنعتی کشور از آن، سومین کارگاه رئولوژی ایران روزهای ۴ و ۵ تیرماه سال جاری در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، کیقباد شمس، هدف از برگزاری این کارگاه را بررسی آخرین یافته‌های علم رئولوژی، شناسایی وارتباط محققان وپژوهشگران رئولوژی در حوزه‌های مختلف پژوهشی وصنعتی کشور به منظورهمکاری در ارتقاء، گسترش و ترویج بیش از پیش جنبه‌های کاربردی و نظری این علم وبسط آموزش و پژوهش در ابعاد مختلف آن بیان کرد.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان رئولوژی را زیرمجموعهٔ مکانیک پیوسته و از علوم جدید بین رشته‌ای عنوان کرد وگفت: رشته‌هایی چون مهندسی شیمی، مواد، مکانیک، پلیمر، صنایع غذایی، عمران ونیزگرایش‌های مرتبط با علوم و صنایع پزشکی وداروسازی، شیمی، فیزیک و ریاضی و مواد و مصالح ساختمانی از جمله رشته‌های مرتبط با این علم هستند.

وی تنوع و کاربری گسترده رئولوژی درتولید انواع موادغذایی، محصولات پلیمری، سوسپانسیون‌ها، امولسیون‌ها و رنگ‌ها و… را سبب افزایش اهمیّت وکاربرد این علم دانست و افزود: مطالعه رفتار سیالات برخوردار از خواص دوگانه جامد - مایع که بر اثر اعمال تنش به آن‌ها رفتار ی متفاوت با رفتارسیالات ساده یا اصطلاحاً سیالات نیوتنی از خود نشان می‌دهند عرصهٔ فعالیت علم رئولوژی می‌باشد.

دبیرعلمی سومین کارگاه رئولوژی ایران با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد مقالات دریافت شده در این دوره از کارگاه نسبت به دوره‌های قبلی برگزاری آن، از حضور «پرفسور رونالد لارسون» استاد برجسته دانشگاه می‌شیگان امریکا و شناخته شده‌ترین رئولوژیست دنیا بعنوان می‌ه‌مان و سخنران ویژه در این کارگاه خبر داد.

وی تنوّع مقالات رسیده به دبیرخانه این کارگاه با توجه به گستردگی بین رشته‌ای این علم را بسیار حائز اهمیّت توصیف کرد و اظهار داشت: در سومین کارگاه رئولوژی ایران بر جنبه‌های کاربردی و صنعتی این علم تأکید خواهد شد.

وی شیوه‌های محاسباتی، رئولوژی کاربردی و صنعتی و مرزهای دانش در علم و مهندسی رئولوژی را از جمله موضوعات مورد بررسی در نخستین روز برگزاری این کارگاه بیان کرد و افزود: سخنرانی‌ها در این کارگاه به زبان انگلیسی خواهد بود و مقالات شفاهی و پوسترهای پذیرفته شده، در دومین روز از کارگاه به زبان فارسی یا انگلیسی ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در پایان این کارگاه ضمن صدور تأییدیه برای شرکت کنندگان در کارگاه و ارائه کنندگان مقالات، مجموعهٔ مقالات و متن سخنرانی‌ها ضبط و بصورت DVD‌ در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از نتایج بر گزاری اولین و دومین کارگاه رئولوژی ایران را شکل گیری «انجمن رئولوژی ایران» دانست و ابراز امیدواری کرد که برگزاری سومین کارگاه رئولوژی ایران موجب افزایش فعالیتهای آموزشی - پژوهشی در این زمینهٔ علمی و فنی بسیار جذاب و اثر بخش شود.

وی در پایان اضافه کرد: علاقه مندان به ارائه اثر یا شرکت در این کارگاه می‌توانند با مراجعه به سایت iwr۲۰۱۲. iut. ac. ir و دریافت فرم ثبت نام، نسبت به ثبت نام و ارسال مقالات خود اقدام نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز