خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم در مجلس:

در چهار دهه گذشته کوچکترین پروژه صنعتی در سلسله احداث نشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۴۵۹

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از گذشت ۴۳ سال از انقلاب هنوز کوچکترین پروژه صنعتی در این شهرستان احداث نشده است.

به گزارش ایلنا،  یحیی ابراهیمی در مراسم کلنگ‌زنی کارخانه تولید استیل کورد سلسله که با حضور معاون وزیر صمت و مدیران ارشد لرستان و شهرستان در محل شهرک صنعتی الشتر برگزار شد، با بیان اینکه در ایام کروناویروس سلسله پس از قم دومین شهری بود که کرونا در آن مشاهده شد و در آن زمان هیچ تجهیزات بیمارستانی نداشت، افزود: در دوران کرونا ویروس تمام تلاش‌مان تامین تجهیزات مورد نیاز برای دو شهرستان سلسله و دلفان و مرکز استان بود.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس بیان کرد: با تلاش‌های انجام شده پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها همچون "ام آر آی" در بیمارستان شهرستان الشتر نصب شد.

وی با بیان اینکه در حوزه راه کارهای خوبی برای شهرستان انجام شده است، ادامه داد: یکی از این پروژه‌ها جاده و تونل اسپژ بوده که آن را در پیوست بودجه لحاظ کردیم و سال گذشته نیز ۲۰۰ میلیارد تومان از محل سفر هیات دولت به لرستان برای آن تامین اعتبار شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه بر اساس سند آمایش سرزمین شهرستان سلسله در حوزه کشاورزی صنعت و گردشگری ظرفیت بسیار بالایی دارد اما پس از گذشت ۴۳ سال از انقلاب هنوز کوچکترین پروژه صنعتی در این شهرستان احداث نشده است، تصریح کرد: دو فاکتور نیروی انسانی و منابع طبیعی و معدنی در توسعه صنعتی نقش بسزایی دارد.

وی بیان کرد: لرستان سرزمین پرآبی است اما متاسفانه به خاطر بی‌تدبیری مسئولین در ادوار گذشته از این نعمت خدادادی استفاده نشده به گونه‌ای که در سال ۹۸ بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان سیل، خسارت به لرستان وارد کرد و متاسفانه مردم تاوان این سوء مدیریت‌ها را پرداخت کردند.

 نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کارخانه استیل کورد آغاز صنعتی شدن شهرستان سلسله است و تحول عظیمی در استان ایجاد خواهد کرد، اظهار کرد: در فاز اول این پروژه ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

ابراهیمی گفت: الشتر با داشتن آب فراوان و زیرساخت‌ها محل بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری صنعتی است اما متاسفانه در دهه‌های اخیر صنعت را به جایی بردند که آب نداشت و امروز گرفتار شدند.

وی تاکید کرد: لرستان در زمینه کشاورزی صنعت و گردشگری قابلیت صنعتی شدن را دارد البته شهرستان دلفان اولویت با داشتن محرومیت و جمعیت زیاد در اولویت برای ایجاد صنایع بود اما چون زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در آنجا مهیا نبود مجبور شدیم الشتر را برای استیل کورد انتخاب کنیم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس  اضافه کرد: خوشبختانه اکتشافات معادن لرستان به شکل سیستماتیک در دلفان آغاز شده و پس از گذشت چهار ماه بیش از پنجاه رگه معدنی در این شهرستان کشف شده که یکی از این اکتشافات دو هزار هکتار معادن مس بوده که میزان مس آن یک تا دو درصد است.

ابراهیمی بیان کرد: همچنین معادن طلا، منگنز و منیزیم نیز در این منطقه کشف شدهو نیاز داریم سرمایه‌گذاری لازم صورت بگیرد تا علاوه بر داشتن ارزش افزوده برای اهالی شهرستان رونق اقتصادی را در لرستان تقویت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز