خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

فضاهای آموزشی تابستان‌ها در اختیار دانش آموزان قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۱۱۴

استاندار گیلان اعلام کرد: با هماهنگی و دستور آموزش و پرورش استان همه فضاهای موجود در طول فصل تابستان در اختیار دانش آموزان هر منطقه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از رشت، اسدالله عباسی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و تبریک هفته معلم، اظهار کرد: استاد مطهری یکی از بازوهای امام راحل(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی بود که نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام داشت.

استاندار بیان کرد: هر گونه هزینه در حوزه آموزش و پرورش سرمایه گذاری است و در همین راستا دولت با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان  و تامین امکانات رفاهی نگاهی حمایتی به این بخش جامعه دارد.

 عباسی افزود: توجه به کیفیت نظام تعلیم و تربیت بسیار اهمیت دارد زیرا این قشر انسان سازی، کمال نسل‌ها و مجهز کردن آنها به سلاح علم و ایمان و مهارت و کارآمدی را  رسالت خود می‌دانند.

وی یاد آور شد: معلمان در پیشگاه خداوند منزلت بسیاری دارند و باید در طول سال به نیازهای این قشر توجه شود که دولت سیزدهم در این راستا برنامه‌های مدونی در دست انجام دارد.

عباسی، کرونا را عاملی مهم در ایجاد خلاء در همه بخش‌های کشور به ویژه آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: تحول بنیادین در حوزه آموزش و پرورش باید بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری انجام شود که لازمه انجام این مهم توجه به جهاد تبیین است.

وی با اشاره به فرمایشات ریاست جمهوری در خصوص نقش معلمین در جامعه افزود: پیشرفت کشور در گرو توجه به  آموزش و پرورش مهارت آموز است از این رو هیچ کس نباید به دلیل مشکل مالی از تحصیل و فراگیری یک مهارت باز بماند.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: فرمانداران، بخشداران و مدیران آموزش و پرورش در تمامی شهرستان‌ها باید قبل از آغاز  سال تحصیلی جدید با کمک سازمان ثبت احوال، افراد با بنیه مالی ضعیف را شناسایی و فرزندان این خانواده‌ها را به  تحصیل ترغیب کنند.

عباسی با تاکید بر دقت در انتصاب ها عنوان کرد: اداره کل آموزش و پرورش باید مدیرانی را در مدارس  منصوب کند که تحول‌ خواه بوده و رشته تحصیلی آنان متناسب با حوزه آموزشی باشد.

استان گیلان افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز دارد که در چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز