خبرگزاری کار ایران

مدیر بهره برداری آب منطقه‌ای اصفهان خبر داد؛

کاهش 46 درصدی ذخیره سد زاینده رود نسبت به 50 سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۹۳۳

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد و 239 میلیون متر مکعب امروز به 427 میلیون مترمکعب رسید.

به گزارش ایلنا از اصفهان، احسان الله امینی با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آبی هفت سد بزرگ استان اصفهان، اظهار کرد:  مجموع ذخیره آب سدهای بزرگ استان اصفهان به 527 میلیون متر مکعب رسید.

وی با بیان این که ذخیره آبی سد زاینده رود نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد و 239 میلیون متر مکعب امروز به 427 میلیون مترمکعب رسید و در مقایسه با بلند مدت (۵۰ سال)، ذخیره آب این سد 46 درصد کاهش یافته است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به وضعیت سد گلپایگان اشاره کرد و افزود: این سد در حال حاضر 35.80 میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد و حجم آن نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه 63 درصد افزایش و در مقایسه با بلند مدت تغییر محسوسی نشان نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: ذخیره سد قره‌آقاچ سمیرم به 23.70 میلیون مترمکعب رسیده است.

امینی با بیان این که ذخیره سد حنای سمیرم امروز به 24.13 میلیون متر مکعب رسیده است، تصریح کرد: حجم این سد در مدت مشابه سال گذشته 145درصد و در مقایسه با بلند مدت 10 درصد افزایش ذخیره آبی دارد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: سد خمیران در تیران و کرون تا امروز 7.06 میلیون مترمکعب ذخیره آبی داشته که نسبت به سال گذشته 2درصد افزایش داشته است.

امینی خاطر نشان کرد: سد باغکل واقع در خوانسار نیز هم اکنون 2.28 میلیون مترمکعب آب دارد و  بر این اساس حجم آبی سد باغکل در مقایسه با سال قبل 11درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 9 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی در پایان میزان آب ذخیره شده در سد کمانه را 4.18 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: میزان پرشدگی سدهای استان 38درصد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز