خبرگزاری کار ایران

استاندار عنوان کرد:

کسب رتبه نخست احیای واحدهای تولیدی و صنعتی توسط استان مرکزی / مرکزی در شاخص بهبود فضای کسب و کار رتبه برتر را به دست آورد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۷۴۹

استاندار مرکزی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته 220 واحد تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل استان به چرخه تولید بازگشتند و احیا شدند. این استان سال گذشته در زمینه احیای واحدهای تولیدی و صنعتی در بین 31 استان کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در جلسه شورای اداری استان مرکزی، افزود: این استان در سال گذشته رتبه نخست کسب و کار، تنوع تولیدات، تأمین زیرساخت‌ها از جمله گازرسانی به روستاها و نواحی صنعتی را در سطح کشور به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی با هدف فراهم کردن بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری، در شاخص بهبود فضای کسب و کار رتبه برتر را به دست آورد، ادامه داد: این استان سال گذشته در قطعه‌سازی خودرو رتبه‌ سوم کشور را کسب کرد و با ورود چند شرکت قطعه‌سازی به استان، قراردادهایی با ظرفیت‌های مختلف منعقد شد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: این استان سال گذشته در زمینه حمل کالاهای اساسی از بنادر، اجرای طرح‌های عمرانی در جاده‌های اصلی از جمله اجرای روکش آسفالت و مدیریت هوشمند جاده‌ها نیز رتبه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص داده است. همچنین استان در زمینه صادرات ماهیان زینتی، تعمیر واگن‌های باری، پدافند غیرعامل، خرید ملزومات تامین اجتماعی و مراکز فرهنگی نیز رتبه نخست را در سطح کشور کسب کرد.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: سال گذشته استان مرکزی همچنین در زمینه تولید کالا، رفع نقاط حادثه‌خیز، معدوم‌سازی کالای قاچاق، مدیریت هوشمند، افتتاح طرح‌های روستایی، بهسازی و لکه‌گیری محورهای ارتباطی، مبارزه با کالای قاچاق، قرارگاه عفاف و حجاب، تولید واگن، مدیریت بحران، پوشش بیمه روستایی و عشایری، کیفیت ارائه خدمات پستی، واکسیناسیون کرونا، استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس رتبه‌های برتر را در سطح کشور به دست آورد.

وی بیان داشت: استان مرکزی سال گذشته در زمینه شناسه‌دار کردن لوازم یدکی و تولید انار رتبه دوم و همچنین در خصوص مبارزه با قاچاق کالا، ارزیابی عملکرد بنیاد مسکن، اجرای استاندارد کالا و خدمات، جذب خیرین مدرسه‌ساز و جهاد آبرسانی رتبه سوم را در سطح کشور کسب کرد. این استان در زمینه صدور اسناد تک برگی اراضی ملی و تسهیل و رفع موانع تولید که برای نخستین بار در شهرستان‌های استان برگزار شد، رتبه سوم را در سطح کشور به دست آورد.

استاندار مرکزی تأکید کرد: استان مرکزی سال گذشته در زمینه تولید گوشت قرمز رتبه چهارم کشور، کشت لوبیا در شهرستان خمین به عنوان یکی از پایگاه‌های مهم تولید این نوع محصول در کشور رتبه چهارم و در زمینه افزایش سرانه آموزشی نیز رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است و همچنین در ارتقا بهره‌وری نیز رتبه هشتم را در کشور کسب کرد.

مخلص‌الائمه با عنوان کردن این موضوع که یک ساعت فعالیت صنعتی معادل ارزش 5000 ساعت کار قالی‌بافی است، ابراز داشت: حرکت اقتصاد و تولید باید توسط پیشران‌ها انجام شود. پیشران‌های اقتصادی استان مرکزی صنایع بزرگ، مادرتخصصی و هایتک است که با فعال سازی این واحدها، ظرفیت‌های بسیاری در حوزه اقتصاد و صنعت در این استان ایجاد می‌شود.

وی به انعقاد و گسترش قراردادهای کاری در واحدهای تولیدی و صنعتی استان مرکزی اشاره داشته و اضافه کرد: یکی از بزرگترین قراردادهای تولیدی و صنعتی در واحدهای بزرگ ماشین‌سازی اراک و آذرآب اراک منعقد شده است. همچنین تحقق قراردادهای دیگر واحدهای بزرگ مختلف استان از جمله هپکو اراک و واگن‌پارس مپنا، نیازمند هماهنگی تمامی اجزاء و دستگاه‌های اجرایی این استان است.

استاندار مرکزی میزان درآمدهای مالیاتی استان مرکزی در سال 1400 را 5000 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این درآمدها در سال 1401 به 10 هزار و 200 میلیارد تومان افزایش یافت که تا 10 روز آخر سال گذشته 94 درصد این درآمدها محقق شد. با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده این درآمدها در 10 روز آخر سال گذشته به میزان 104 درصد افزایش یافت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز