خبرگزاری کار ایران

فولادوند:

دانش‌آموز بیشترین تاثیرپذیری را از رفتار معلم می‌گیرد/ معلمان باید از کوچک‌ترین اشتباه اجتناب کنند

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۹۱۷

مدیرکل آموزش و پرورش استان‌مرکزی گفت: دانش آموز بیشترین تاثیرپذیری را از رفتار و کنش معلم می‌گیرد و نقش معلم در این مسیر می‌تواند مخرب یا سازنده باشد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان‌مرکزی امروز در جلسه شورای اداری استان‌مرکزی که در استانداری تشکیل شد با بیان این مطلب گفت : مصادیق بسیاری در این زمینه از الگوپذیری دانش‌آموزان  وجود دارد و معلم باید رفتارش الگو و سرمشق باشد زیرا دستگاه آموزش و پرورش در کار تعلیم و تربیت است .

شهریار فولادوند تصریح کرد: در این راه به تنهایی آموزش و پرورش نمی‌تواند الگوی تربیتی باشد و در این مهم نقش خانواده، جامعه و نهادهای دیگر نیز کمک و همراه ماست .

مدیرکل آموزش و پرورش استان‌مرکزی با اشاره به برنامه‌های آموزشی که  سال‌هاست در مسیر بهبود نظام آموزشی صورت می‌گیرد، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مراحل رسیدگی را سپری می‌کند که بخش‌هایی از آن تکمیل شده و بخش‌هایی در حال تدوین است و به واسطه این سند شاهد تغییر نگرش در این حوزه خواهیم بود.

فولادوند این سند را نقشه‌راه برای تعیین تکلیف و تغییر نگرش در نظام آموزشی تعریف کرد و گفت: خروجی این سند کارنامه آموزش و پرورش کشور در تربیت انسان‌ها و تحول در آموزش است که فرهنگیان باید آن‌گونه در اجرای آن موفق عمل کنند که خروجی کار دانش‌آموزی مقید باشد.

فولادوند تصریح کرد: نتایج کار فرهنگیان در افراد جامعه نمود پیدا می‌کند و با توجه به اینکه این افراد هستند که جامعه را می‌سازند، کار و پیشه معلمان در حقیقت ساختن فرد به عنوان نماینده یک جامعه است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان از کوچک‌ترین رفتار معلمان تاثیر می‌پذیرند و در حقیقت رفتار و گفتار معلم در دانش‌آموز ظهور و بروز پیدا می‌کند، عنوان کرد: به همین دلیل شغل معلمی بسیار حساس است و معلمان باید از کوچک‌ترین اشتباه اجتناب کنند.

وی معلم را اصلی ترین عنصر تربیتی دانست و خاطرنشان کرد : معلم اگر هیچ ابزاری هم در اختیار نداشته باشد کنش و رفتار او می‌تواند منشاء اثر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان‌مرکزی با بیان اینکه تعلیم و تربیت دو طرف متوازن یک معادله‌اند و از هم جدا نیستند بار دیگر ضمن تاکید بر لزوم همدلی جامعه در بحث‌تربیتی متذکر شد: اگر تربیت کنار آموزش و به موازات هم پیش نرود آنگاه نمی‌توان انتظار هنجارها را در جامعه نداشت و در این راه وقتی موفق می‌شویم که آموزش و پرورش وظیفه‌همگانی شود و همه برای موضوع مهم تربیت به کمک آموزش و پرورش بشتابند و یاری رسانند، اگر غیر از این باشد حتم بدانید تا اهداف راه زیادی خواهیم داشت .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز