خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد؛

برپایی بازارچه‌های نورزی صنایع دستی و سوغات در ۲۱ نقطه مازندران/ برپایی نمایشگاه تخصصی و ملی در بابلسر

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۳۴۸

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از برپایی نمایشگاه تخصصی صنایع دستی با 110 غرفه در هتل میزبان بابلسر با حضور صنعتگران ملی و استانی خبر داد.

به گزارش ایلنا، صادق برزگر با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته 21 بازارچه صنایع دستی و سوغات در شهرستان‌های استان مازندران دایر شد، گفت: با توجه به وعده‌های داده شده 4 بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات به صورت ملی در شهرهای نوشهر، بابلسر، نور و آمل راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات در سه دسته ملی، منطقه‌ای و شهرستانی در استان برگزار شد، گفت: نمایشگاه‌های شهرستانی در نوروزگاه‌ها با 12 کمیته ستاد اجرایی خدمات سفر با حدود 15 غرفه همراه با برنامه های آیینی برای مسافران و گردشگران در حال اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اعلام اینکه 21 نمایشگاه در 21 نقطه استان با حدود هزار و 124 غرفه در تعطیلات نوروز سال جاری راه‌اندازی شد که این در حالیست که برنامه ما 855 غرفه بود، گفت: در ورودی روستاها با همکاری دفتر امور روستایی و شوراها غرفه‌های صنایع دستی و سوغات همان مناطق برپا شده است.

برزگر در خصوص فروش صنایع دستی و سوغات، گفت: از 27 اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین سال جاری یک میلیارد و 500 میلیون تومان محصولات و تولیدات صنایع دستی و سوغات استان مازندران به‌فروش رفته است.

وی تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات و بازارچه‌های استان تاکنون را هزار و 475 نفر عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران پر فروش ترین صنایع دستی استان در این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها را حصیربافی، لاک تراشی، خراطی چوب، سفال، سرامیک و البسه محلی اعلام کرد و افزود: در این نمایشگاه‌ها  15 استان کشور همچون گیلان، یزد، آذربایجان، زنجان، سیستان و بلوچستان و بوشهر حضور دارند.

برزگر از برپایی نمایشگاه تخصصی صنایع دستی با 110 غرفه در هتل میزبان بابلسر با حضور صنعتگران ملی و استانی نهم فروردین سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به تاکیدات استاندار مازندران در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های بهاره، گل و گیاه، سوغات و صنایع دستی همزمان و بصورت تفکیکی برگزار و استمرار داشته باشد، گفت: با توجه به تقارن ماه رمضان با نوروز 1402 ساعت نمایشگاه از 9 صبح تا 23 برای بازدید دایر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به ثبت ملی دو شهر و روستا در سال گذشته، 14 کارگاه صنایع دستی در شهرها و روستای ثبت ملی برای بازدید هنرمندان برپا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز