خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات لرستان :

ظرفیت تولید ماهیان خاویاری در استان دو برابر میانگین کشوری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۵۱۶

مدیرکل شیلات لرستان گفت: ظرفیت تولید ماهیان خاویاری در لرستان دو برابر میانگین کشوری است.

به گزارش ایلنا ، کیارش بیرانوند با اشاره به ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن ماهیان خاویاری در این لرستان اظهار داشت : مجتمع‌های جدید تولید خاویار در این استان ایجاد می شود .

وی با بیان اینکه  لرستان به خاطر شرایط آب و هوایی که دارد قابلیت پرورش ماهیان سردآبی و خاویاری را دارا است ، افزود : اداره کل شیلات استان اولین بار به صورت آزمایشی اقدام به پرورش ماهیان خاویاری کرد که شاهد رکورد بی نظیری در سطح کشور بودیم.

مدیرکل شیلات لرستان گفت: تا قبل از این اقدام عملاً هیچ گونه تولید خاویاری در استان نداشتیم اما اکنون با پنج مزرعه فعال پرورش ماهیان خاویاری توانسته‌ایم بیش از ۳۰۰ کیلوگرم خاویار در سال تولید کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت بالای تولید ماهیان خاویاری در استان، بیان داشت: ظرفیت تولید ماهیان خاویاری در لرستان بیش از ۱۰ هزار تن در سال است که می‌توانیم به این رقم دست یابیم.

مدیرکل شیلات لرستان، ادامه داد: در استان بیش از ۱۰ نقطه برای احداث مجتمع‌ها و زیرساخت‌های پرورش ماهیان خاویاری شناسایی کرده‌ایم که به زودی دو یا سه مجتمع بزرگ کلنگ زنی خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز