خبرگزاری کار ایران

قطعی گاز در تربت جام به ۴ روز رسید؛

گلایه مردم از بی توجهی مسئولان به نامشخص بودن زمان وصل گاز/ اوجی: دستور دادم خط انتقال گاز از فریمان کشیده شود تا سال آینده مشکلی نداشته باشید

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۴۱۲

امروز ،چهارمین روزی است که گاز برخی منزل تربت جام قطع است . حدود ۲۵ هزار مشترک تربت جامی دچار قطعی گاز هستند و سرمای شدید امسال و از طرفی دستیابی مردم به وسایل گرمایشی و سوخت جایگزین سخت شده است. ادامه دار شدن روند قطعی گاز و نامشخص بودن وصل مجدد گاز باعث گلایه مردم این شهرستان شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از اهالی مناطق شهر تربت جام در گفت‌وگو با ایلنا  می گوید: با ۹ تا بچه الان غذایی برای خوردن نداریم و گاز قطع و خانه‌ها سرد است. حتی با قطعی گاز قیمت وسایل گرمایشی که جای خود برخی اجناس خوراکی  نیز گرانتر  شده است و من توان خرید ندارم.

فاضل عصمتی یکی دیگر از اهالی تربت جام است که جلوی فرمانداری این شهرستان آمده  تا گلایه خود را به مسئولان اعلام کند . او به خبرنگار ما می گوید: گاز قطع است و نانوایی هایی که با سوخت گاز کار می کنند تعطیل شده اند و وسایل گرمایشی نداریم و گاز مایع و نفت یا پیدا نمی شود و یا باید کل شهر را بگردیم و اگر هم پیدا کنیم باید ساعت ها در صف باشیم  و آمدیم تا جلوی فرمانداری جوابی بگیریم.

شخصی از اهالی روستای بوته گز تربت جام نیز گفت: سه روز است که گازمان قطع است و دو تا بچه دارم که بخاطر سرما مریض شده اند و امروز به شهر مراجعه کرده ام و ۳۰۰ هزار تومان پول قرص و دارو دادم و یک بخاری از کسی قرض گرفته ام.

فرد دیگری در گفت‌وگو با ایلنا می گوید: دو مریض قلب باز در خانه داریم و سرما برای آنها سم است و با تهیه  وسایل گرمایشی جایگزین با مشکل مواجه شده ایم و برای خرید آن هزینه هنگفتی بخاطر بازار سیاهی که راه افتاده است باید پرداخت کنم و سرما برای پدر و مادر مریضم سم است.

یکی دیگر از مردم تربت جام به ایلنا گفت: من یک نوزاد ۵ روزه در خانه دارم و همسرم تازه زایمان کرده است و شما بگویید چگونه با یک کرسی و لامپ ۱۰۰ وات خانه ام را گرم نگه دارم؟

گلایه مردم از بی توجهی مسئولان به نامشخص بودن زمان وصل گاز/ اوجی: دستور دادم خط انتقال گاز از فریمان کشیده شود تا سال آینده مشکلی نداشته باشید

گلایه های مردم از قطعی گاز و مشکلاتی که برای تامین وسایل گرمایشی مواجه اند از صف های شلوغ خرید هیتر برقی ، چراغ نفتی و خرید و تهیه گاز مایع و صف های بنزین و نانوایی و عدم توانایی مالی برخی خانواده ها برای تامین وسایل گرمایشی و انعکاس آن به مسئولان استانی و کشوری باعث شد تا وزیر نفت روز گذشته به همراه هیأت همراه به تربت جام سفر کند تا شاید  برای رهایی مردم از این وضعیت کاری کند.

تربت جام انتهای شاخه گازرسانی و خط انتقال گاز آن ضعیف است 

وزیر نفت در گفت‌وگو با ایلنا گفت: از مردم تربت جام بابت قطعی گاز و مشکلاتی که برایشان اتفاق افتاده است عذرخواهی می کنم و تربت جام انتهای شاخه گاز رسانی و خط انتقال آن ضعیف است که امروز در جلسه ستاد بحران استان دستور دادم خط انتقال گاز از فریمان یا مشهد به طول ۶۵ کیلومتر کشیده شود تا سال آینده این مشکل را نداشته باشند.

جواد اوجی افزود: سرما و مصرف گاز امسال هم بی سابقه بوده است که باعث افت گاز شده است و باعث شده که در تربت جام هم دچار قطعی گاز شویم که به محض قطع گاز همکاران ما در شرکت نفت و شرکت گاز تدارک سوخت دوم هم گاز ال پی جی و هم نفت سفید را ببینند.

امیدوارم امروز تا فردا گاز مربوط به بخش خانگی تربت جام حل شود

وزیر نفت ادامه داد : با تدبیری که شرکت ملی گاز و مرکز راهبردی گاز دیده اند امیدوارم امروز تا فردا گاز مربوط به بخش خانگی در تربت جام حل شود و تدارک ۱۷ هزار دستگاه بخاری برقی و والور نفتی را دیده ایم که از طریق فرمانداری توزیع می شود و هزینه برق دی ماه مشترکانی که گاز آنها قطع شده است شرکت گاز پرداخت می کند.

اوجی افزود : همکاران ما تدارک سوخت دوم را هم دیده اند که نفت سفید و گاز ال پی جی را دارند رایگان توزیع می کنند و با انتقال خط جدید امروز که دستورش را دادم هر چه سریعتر شروع کنند و ان شاء الله تا سال آینده لوله ۱۰ اینچ دوم که اعتبارش نزدیک ۵۰۰ میلیارد تومان است به بهره برداری برسد و مردم سال دیگر مشکلی نداشته باشند.

گلایه مردم از بی توجهی مسئولان به نامشخص بودن زمان وصل گاز/ اوجی: دستور دادم خط انتقال گاز از فریمان کشیده شود تا سال آینده مشکلی نداشته باشید

جلیل رحیمی نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به سفر وزیر نفت به تربت جام و تصمیمات گفت : از سفر وزیر نفت و استاندار خراسان رضوی جهت تخصیص اعتبار برای پروژه خط انتقال گاز سپاسگزارم اما این تصمیمات برای آینده است و مردم الان نیازمند گرما و روشن شدن شعله گاز هستند و سریعا از استان های مجاور گاز تزریق شود وگرنه گاز کل تربت جام و تایباد قطع خواهد شد. 

در تامین سوخت و کپسول مایع شرایط پایداری در تربت جام است

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: در تامین سوخت و کپسول مایع شرایط پایداری را در تربت جام داریم و در بازدیدی که چند شب قبل از برخی روستاها که دارای قطعی گاز بودند ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ بخاری برقی با قیمت مصوب تامین شد و همچنین والور نفتی نیز توسط جمعیت هلال احمر تدارک دیده شد.

محسن نجات افزود: حدود ۴ هزار هیتر برقی و ۵ هزار والور نفتی با قیمت مصوب بین مردم تربت جام توزیع می شود و در تامین بنزین هم مشکلی نیست اما جهت جلوگیری از شلوغی پمپ های بنزین و ترافیک دو جایگاه سیار در شهرستان مستقر شده است و تمام تلاش ما این است که شرایط پایداری امروز تا فردا در شهرستان برقرار شود و طی صحبتی که با شرکت دیسپینگ کشور داشتیم شرایط تا فردا پایدار شود و شاید افت فشار داشته باشیم اما کمبودها جبران شود.

مدیر کل ستاد بحران خراسان رضوی در پاسخ به این سئوال خبرنگار ایلنا که هم اکنون شهروندان از کمبود گاز مایع گلایه مند هستند گفت: اعضای ستاد بحران شهرستان به ما قول دادند در توزیع گاز مایع مشکلی ندارند و مجدد تاکید می کنیم این مشکل را حل کنیم و اینجانب اینجا حضور دارم تا مشکلاتی که وجود دارد برطرف کنیم.

مهم ترین مشکل گاز تربت جام خط انتقال آن است

فرماندار تربت جام نیز در خصوص مشکلات سرما برای مردم گفت: مهم ترین مشکل مردم تربت جام در بحث قطعی گاز ظرفیت پایین خط انتقال  آن است که ۱۰  اینچ است و تمام تلاش من از زمان بدو خدمتم در شهرستان این بوده است تا در استان تبیین کنیم تا به ظرفیت خط انتقال گاز تربت جام افزوده شود و با ظرفیت کنونی اگر دمای هوا ۱۰ درجه زیر صفر باشد گاز نصف مردم تربت جام قطع می شود.

حسین جمشیدی افزود: مهم ترین دستاورد سفر وزیر نفت به تربت جام ایجاد خط انتقال گاز از خط عسلویه- مشهد به تربت جام است و اختصاص  ۱۰ میلیارد تومان برای یک پروژه عمرانی در تربت جام بخاطر مشکلاتی که مردم تربت جام برای قطعی گاز متحمل شده اند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز