خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از ایستگاه شماره ۸ آتش نشانی شیراز؛

ایمنی پارک کوهستانی دراک افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۳۴۴

ایستگاه شماره 8 آتش نشانی شیراز در شهرک استقلال به بهره برداری رسید و بر این اساس ایمنی ارتفاعات شهر شیراز بویژه کوهستان دراک و کوه سرخ ارتقا خواهد یافت.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: با افتتاح و بهره برداری از ایستگاه تخصصی شماره 22 سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز در بوستان کوهستانی دراک پوشش ویژه ایمنی در ارتفاعات شیراز فراهم شد.

آتش پاد قانع در جریان مراسم افتتاحیه این ایستگاه با اشاره به انقلاب عمرانی در سازمان آتش نشانی عنوان کرد: در سال جاری و با پشتیبانی شهردار کلانشهر شیراز و اعضای محترم شورای  ششم، سازمان آتش نشانی در بخش پروژه های عمرانی، تاسیسات و تجهیزات تخصصی روندی رو به رشد در جهت افزایش ایمنی شهری را داشته است.

وی افتتاح و بهره برداری از ایستگاه تخصصی امداد ونجات ارتفاعات را امکانی برای ارتقا ایمنی پارک کوهستانی دراک عنوان و افزود: با تجهیز ایستگاه شماره 22 به لوازم و ماشین آلات تخصصی و استقرار تیم های ویژه اطفا حریق و امداد و نجات در ارتفاع، عملیات ها و حوادث در بوستان کوهستانی دراک با سرعت بیشتری پوشش داده می شود و با بررسی مستمر و رفع مخاطرات قطعا در کاهش حوادث به ویژه کاهش حریق مراتع موثر خواهیم بود.

 ایمنی پارک کوهستانی دراک افزایش یافت

قانع نصب 5 شیر هیدرانت در مجموعه پارک دراک را از دیگر اقدامات این سازمان و شهرداری شیراز در جهت حفاظت از منابع طبیعی و تسریع در روند اطفا حریق اعلام کرد و ادامه داد: وجود هر شیر آتش نشانی ایستاده در مجموعه دراک به عنوان یک خودوری اطفا حریق علاوه بر کاهش هزینه های خرید ماشین آلات به عنوان یک منبع آب روند اطفا حریق در محل های صعب العبور کوهستان را سرعت می بخشد. 

قانع با اشاره به طرح جامع اطفا حریق و برنامه ریزی بلند مدت سازمان آتش نشانی ابراز داشت: با تصویب طرح جامع اطفا حریق برای اولین بار در کشور براساس برنامه های راهبردی با چشم اندازی 20 ساله در حوزه های مختلف از جمله افزایش نیروی انسانی، بازسازی ایستگاه های آتش نشانی، ساخت ایستگاه های جدید خرید تجهیزات و ماشین آلات اقدام خواهیم کرد.

 ایمنی پارک کوهستانی دراک افزایش یافت

وی با ابراز خرسندی از تسریع روند پروژه های عمرانی سازمان آتش نشانی یاد آور شد: در حال حاضر در مجموعه آتش نشانی چهار ایستگاه شماره 7، 10 ،8 و ۲۰ در مرحله بازسازی ساختمان قدیمی و سه ایستگاه جدید شهرک هویزه، ایستگاه صیاد شیرازی بلوار مدرس و ایستگاه خیابان بنی هاشمی به مجموعه آتش نشانی افزوده خواهد شد.

وی گفت: علاوه بر افتتاح ایستگاه شماره 22، ساختمان جدید ایستگاه شماره 6 در ماه گذشته به بهره برداری رسید و براساس برنامه ریزی های انجام شده ایستگاه بزرگ مقایس گویم به عنوان بزرگترین ایستگاه آتش نشانی جنوب کشور در بهمن ماه 1401 افتتاح می شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز