خبرگزاری کار ایران

اعتراض نماینده شیراز از روند کند قانون گذاری در مجلس؛

برخی مجلسی ها اجازه اصلاح آیین نامه را نمی دهند/اعتبار زیادی به بخش تولید داده نمی شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۳۱۹

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه فرآیند قانونگذاری در مجلس بسیار کند و طولانی است و روزانه تنها حدود یک الی دو ماده در مجلس بررسی می شود، گفت: مسلما با این وضعیت نمی توان شاهد پیشروی امور باشیم و در این شرایط نیاز است تا اقدامات جدی تری انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا جعفر قادری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه موضوع وثیقه ها و تامین مالی واحدها و کارخانه ها در حال حل شدن است، گفت: وجود 30 الی 40 طرح مهم در مجلس در نوبت رسیدگی قرار دارد که باعث می شود که به زودی نوبت به طرح تامین مالی و مشکلات وثیقه ها نرسد که در شرایط فعلی ناچاریم صبر کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه مشکلات کشور یکی دو تا نیست و هرکجا که می نگریم موانع زیادی وجود دارد، افزود: طولانی بودن روند قانون گذاری در مجلس هم از مشکلات دیگری است که با آن مواجه هستیم و ایران در فرآیند قانونگذاری جزو کشور های عقب مانده و دارای رتبه پائین است.

بعضی افراد اجازه اصلاح آئین نامه را نمی دهند

وی با اشاره به اینکه اصلاح سیاست های قانونگذاری و اصلاح آیین نامه ها به مراتب می تواند روند قانون گذاری را تسریع بخشد، ادامه داد: شوربختانه بعضی از افراد در مجلس شورای اسلامی اجازه اصلاح آیین نامه را نمی دهند که قطعا با این روند موجود در مجلس نمی توان انتظار پیشرفت امور را داشته باشیم.

به عملکرد مجلس معترضم

قادری با اشاره به اینکه نسبت به عملکرد مجلس شدیدا معترضم و در این شرایط نیاز است بسیاری از امور در مجلس اصلاح شود، می گوید: در حال حاضر بالا بودن نرخ تورم و پایین بودن سود تسهیلات باعث شده تا منابع بانک ها محدود شود و منابع به کندی به بانک ها تزریق می شود.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه توازن میان نرخ سود تسهیلات بانکی و تورم باعث می شود تا بانک ها بتوانند منابع جذب کنند، تصریح می کند: در شرایط فعلی بخش قابل توجهی از منابع بانک ها به بخش های مانند ازدواج و کارگشایی صرف می شود که محدودیت منابع بانکی باعث شود اعتبار زیادی به بخش تولید اختصاص نیابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز