خبرگزاری کار ایران

نماینده الیگودرز در مجلس:

تعامل وزیر پیشنهادی ورزش با نمایندگان مجلس محل تردید است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۴۹۷

نماینده الیگودرز درباره وزیر پیشنهادی ورزش گفت: برنامه پیشنهادی ایشان و تعامل‌شان با نمایندگان مجلس محل تردید و ابهام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمد خدابخشی» نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بیان کرد: ما با ۱۵ نفر از وزرای پیشنهادی ۲۳ جلسه داشتیم تا تصمیم بهتری در این زمینه بگیریم. برنامه‌هایی که وزرای پیشنهادی ارائه دادند برنامه‌های بخشی است و باید هم افزایی و تعادل بین این برنامه‌ها در یک جایی بررسی می‌شد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: این موارد در صلاحیت تخصصی کمیسیون برنامه و بودجه است، اما به طور رسمی به آن‌ها اعلام نشده است. این اشکال فنی بعدا تبعاتی دارد که گریبانگیر کشور خواهد شد. بنابراین باید به سازمان برنامه و بودجه مأموریتی داده شود تا به این مسائل رسیدگی کند. 

خدابخشی گفت: من تلاش می‌کنم عدالت و انصاف را در خصوص دکتر سجادی رعایت کنم. برخی همکاران هم می‌خواستند مخالفت کنند، مانند آقای احمد راستینه که فرصت نشد، اما من از نکات‌شان استفاده خواهم کرد. ویژگی‌های شخصیتی، توانایی‌های جسمی، توانایی انجام کارهای مدیریتی، ویژگی کارهای علمی و سوابق مفید در حوزه جوانان و ورزش مسئولیت‌پذیری اجتماعی از جمله معیارها بوده است که من روی آن‌ها حرفی ندارم اما نوع نگاه ایشان نسبت به اداره کشور به خصوص در حوزه ورزش و جوانان، اهتمام به امر شایسته‌سالاری و برنامه پیشنهادی که دادند و تعامل شان با نمایندگان محل تردید و ابهام است که باید نکاتی در زمینه آن بگویم. 

نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: باید اطمینان داشته باشیم که نگاه دکتر سجادی مبتنی بر پتانسیل‌های داخل کشور باشد در این کشور پهناور در مناطق مختلف جذابیت نسبی فراوانی وجود دارد، ما کوه، دره و رودخانه داریم و هر کدام از این مراتع جاذبه‌های ورزشی فراوانی دارند. جاذبه‌های ورزش فراوانی است که باید به خوبی بررسی شود اگر برنامه‌ریزی‌های وزیر باشد، حتی می‌توانیم مشکل اشتغال را هم از این طریق حل کنیم. 

وی افزود: مشخص نیست که شما در اداره وزارتخانه از چه ترکیباتی استفاده خواهید کرد، اما آنچه که به چشم می‌خورد این است که برنامه شما برنامه سطحی با رویکرد حداقلی است و با مجموعه ای از برنامه‌های جاری وزارت ورزش و جوانان نگارش یافته و عاری از نگاه تحولی است. شما باید بگویید در پایان چهارساله به کجا می‌خواهیم برسیم و داده‌های کیفی از وضعیت موجود نظیر ورزش‌های همگانی قهرمانی را ارائه دهید. 

خدابخشی گفت: در برنامه شما در حوزه جوانان تصویر روشنی از وضعیت جوانان مشاهده نشده است. برنامه فاقد آینده نگری لازم است. فقدان برنامه جامع در بخش بانوان نیز در برنامه شما دیده می‌شود. متاسفانه ما چیزی در این خصوص در برنامه پیشنهادی شما ندیدیم. در ایران با وضعیت نگرانی کم تحرکی مواجه هستیم اما برنامه مشخصی از سوی ایشان برای ارتقای همکاری بین بخشی و دستگاه‌های متولی ورزش‌های همگانی ارائه نشده است. 

این نماینده مجلس گفت: انتظار می‌رفت اولویت‌بندی لازم بر اساس قانون اهداف و وظایف وزارتخانه مذکور ارائه می‌شد هر چند آیین‌نامه اجرایی قانون هنوز ارائه نشده است. ولی ایشان هم اشاره به این آیین‌نامه نکرده است. چگونگی برنامه عملیاتی در جهت فعال‌سازی سمن‌های جوانان و حل معضلات توسط این سمن‌ها نیز از جمله موارد مهم است که در برنامه شما لحاظ نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز