خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان خبر داد؛

وضعیت بنفش؛ ارمغان آلاینده‌های هوای اراک / آلاینده‌های هوای اراک به ویژه دی اکسید گوگرد روند افزایشی دارد / ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بیش از 2 برابر حد مجاز است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۲۴۳

رئیس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک صبح چهارشنبه به دلیل افزایش دی‌اکسید گوگرد پس از عبور از وضعیت قرمز به شرایط خطرناک‌تر رسید و در وضعیت بنفش قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محرابیان افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای اراک، شاخص کیفیت هوای اراک در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 10 صبح امروز چهارشنبه به عدد 165 رسید که بیانگر وضعیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌های سنی بود.

وی ادامه داد: در بررسی شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا، مشخص شده که آلاینده‌های هوای اراک به ویژه دی اکسید گوگرد روند افزایشی دارد و این آلاینده در ساعت 9 صبح امروز چهارشنبه به 151 و در ساعت 10 صبح به 241 رسید که وجود این آلاینده بیش از 4 برابر استانداردهای محیط زیستی است.

رئیس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: همچنین شاخص آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوای اراک در ساعت 10 صبح امروز چهارشنبه به 165 رسید که این آلاینده نیز بیش از 2 برابر حد مجاز است.

محرابیان با اشاره به تعداد روزهای آلوده شهر اراک از ابتدای سال جاری تاکنون، تصریح کرد: اراک یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای سال جاری تاکنون 109 روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز