خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ساری:

۷۰ درصد کارگران زیر خط فقر حقوق دریافت می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۰۸۱

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شهرستان ساری گفت: امروز حداقل حقوقی که اعلام شده بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان است و ۷۰ درصد کارگران‌ ما زیر ۶ میلیون حقوق دارند و مابقی را از طریق وام تامین‌ می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، موسی داداشی در یازدهمین اردوی آموزشی، تفریحی و سیاحتی و زیارتی کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی استان مازندران در مشهد مقدس اظهار کرد:  اگر دولت همه را به یک‌ چشم نگاه می کرد اکنون ما هم از افزایش حقوقی که در شهریور ماه بازنشستگان لشکری دریافت کردند، دریافت می کردیم.

وی افزود: حقوق کارگران و بازنشستگان را شورای کار تعیین‌ می‌کند و امروز حداقل حقوقی که اعلام شده بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان است و ۷۰ درصد کارگران‌ تامین اجتماعی زیر ۶ میلیون حقوق دارند و مابقی نیازهای روزمره خود را از طریق وام تامین‌ می‌کنند.

داداشی یادآور شد: وام توسط سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه برای بازنشستگان باید تامین شود که متاسفانه اجرایی نمی شود و تنها در شهرستان ساری که ۳۵ هزار بازنشسته داریم سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ سهمیه وام داده شد و امسال هزار سهمیه هم نداشتیم.

وی گفت: خط فقر برای کارگران وجود دارد و شاید بتوان از لباس و پوشاک چشم‌پوشی کرد، اما از خوراک نمی توان گذشت و متاسفانه مسئولان به فکر بازنشستگان و کارگران نیستند.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شهرستان ساری خاطرنشان کرد: وقتی شورای کارگری حقوق کارگران را تعیین‌ نمی کند و دولت زیر بار نمی رود، در چنین شرایطی چه باید کرد؟

وی افزود: اگر سال آینده هم‌ مثل سال گذشته باشد اعتراض خواهیم کرد، اغتشاشگر نیستیم اما حق مان را می خواهیم و پای حق مان ایستاده ایم.

تامین وام، مورد نیاز دغدغه جدی بازنشستگان

در ادامه محسن خراسانی نیز اظهار کرد: بزرگترین‌ مشکل ما بحث وام ها است و حتی عزیزان برای سنگ قبر هم وام می خواهند.

وی افزود: اختلاس های چند میلیاردی انجام‌ می شود، اما برای وام ۱۲ میلیونی بازنشستگان ما باید در نوبت قرار بگیرند و سال ها در نوبت باشند.

عضو کانون بازنشستگان استان گفت: مشکلات فراوانی داریم و فقط تحمل می کنیم و امیدواریم برای رفع معضلات کارگران و بازنشستگان با جدیت وارد عمل شده و کار انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز