خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار ؛

استحصال خاویار در سبزوار انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۶۹۷

مسئول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار گفت: استحصال خاویار از گونه خاویاری فیل ماهی برای نخستین بار در این شهرستان، به عنوان قطب تولید ماهیان خراسان رضوی، در چند روز اخیر انجام شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدعلی اسلامی اظهار داشت: در سال های گذشته ماهیان خاویاری سبزوار برای استحصال به استان مازنداران ارسال می شد که با ایجاد سالن مورد نیاز و به کارگیری کارشناسان مرتبط با این موضوع، این فرایند برای نخستین بار در شهرستان به انجام رسید.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال آبزی پروران این شهرستان ۲۸ کیلوگرم محصول خاویار استحصال کرده‌اند که به کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس صادر شده است. سبزوار در حوزه تولید ماهیان خاویاری در خراسان رضوی پیشگام است و هم اینک چهار واحد پرورش خاویار در این شهرستان فعال است.

مسئول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار گفت: واحدهای پرورش ماهی خاویاری این شهرستان در ۲ حوزه پروار ماهی و استحصال خاویار فعالیت دارند.

اسلامی افزود: با توجه به ظرفیت سبزوار در تولید شیلات، عملیات ساخت شهرک آبزی‌پروری و پرورش ماهیان خاویاری شهرستان با حمایت‌های دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مساحت ۶ هکتار در این شهرستان در حال انجام است.

به گفته وی این مجموعه با استفاده از آب رودخانه کال شور، ظرفیت اسمی تولید سالانه ۶۰ تن گوشت و ۱.۵ تن خاویار را خواهد داشت که اکنون در مرحله پایانی قرار دارد.

وی تصریح کرد: شهرستان سبزوار با تولید سالیانه افزون بر سه هزار تن ماهی سردابی و گرمابی، حدود ۳۰ درصد تولید ماهی استان خراسان رضوی را در اختیار دارد و در سالیان اخیر همواره رتبه نخست تولید شیلات خراسان رضوی را داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز