خبرگزاری کار ایران

تا پایان سال جاری؛

بیش ازدو هزار تن ماهی در قزوین تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۷۰۸

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین از پیش بینی تولید ۲ هزار و ۱۹۲ تن ماهی گرمابی و سردابی در این شهرستان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، سعید صالحی با اعلام این مطلب افزود: این میزان تولید شامل یک‌هزار و ۸۶۲ تن ماهی سردابی و ۳۳۰ تن ماهی گرمابی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین اضافه کرد: برای این منظور یک میلیون و ۹۶۴ هزار قطعه بچه ماهی سردابی و ۵۷ هزار و ۷۰۰ قطعه بچه ماهی گرمابی تا پایان شهریور ماه سال جاری رهاسازی شده است.

صالحی با بیان اینکه ۸۸ سایت پرورش ماهی سردابی و گرمابی در شهرستان قزوین وجود دارد، گفت: از این میزان ۵۶ سایت مربوط به ماهیان سردابی و ۳۲ سایت مربوط به ماهیان گرمابی است.

این مسئول به وضعیت پرورش زالو طبی در شهرستان قزوین اشاره و اظهار کرد: در این شهرستان ۲ سایت پرورش زالو وجود دارد که پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۳۹ هزار و ۸۰۰ قطعه از این کرم آبزی تولید شده و در راستای مصارف پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین همچنین به وجود 4 سایت پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان قزوین اشاره کرد و گفت: با رهاسازی ۹ هزار و ۷۰۴ قطعه بچه ماهی خاویاری پیش بینی می‌شود حجم تولیدات ماهیان خاویاری افزایش یابد.

صالحی یادآور شد: تولید خاویار تولیدی در شهرستان قزوین برای سال قبل ۱۴۰ کیلوگرم بود که طرح توسعه شیلات در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قزوین قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز