خبرگزاری کار ایران

معاون بنیاد برکت اعلام کرد؛

مناطق محروم و روستایی استان کرمان در اولویت ساخت مدارس برکت

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۵۶۳

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت گفت: تمام شهرستان‌ها و روستاهای استان کرمان تحت پوشش فعالیت‌های مدرسه‌سازی بنیاد برکت هستند و مناطق محروم و روستایی این استان با توجه به مشکلات و کمبودهایی که از آن رنج می‌برند، در اولویت برای ساخت مدرسه قرار دارند.

به گزارش ایلنا، محمد مهجوری ضمن اعلام این خبر افزود: بیش از ۴۱۰۰ دانش‌آموز مناطق محروم و روستایی استان کرمان در 41 مدرسه برکت با 230 کلاس مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهار کرد: بنیاد برکت ساخت و تکمیل 37 مدرسه دیگر را نیز در مناطق کم برخوردار استان کرمان در دستور کار دارد.

مهجوری درباره اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت مدارس برکت در کرمان بیان کرد: سهم بنیاد برکت در 78 مدرسه به بهره‌برداری رسیده و در حال ساخت استان کرمان 348 میلیارد ریال است که تا امروز 224 میلیارد ریال را پرداخت کرده است.

معاون بنیاد برکت تاکید کرد: تمام شهرستان‌ها و روستاهای استان کرمان تحت پوشش فعالیت‌های مدرسه‌سازی بنیاد برکت هستند و مناطق محروم و روستایی این استان با توجه به مشکلات و کمبودهایی که از آن رنج می‌برند، در اولویت برای ساخت مدرسه قرار دارند.

به گفته معاون بنیاد برکت، ساخت مدرسه در مناطق محروم کشور یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین اقدامات این بنیاد است.

وی ادامه داد: بنیاد برکت با توجه به منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر ارتقاء عدالت آموزشی، برقراری عدالت اجتماعی و فراهم آوردن امکانات تحصیلی برای همه دانش‌آموزان، اقدام به راه‌اندازی نهضت مدرسه‌سازی در مناطق محروم و روستایی سراسر کشور کرده است.

مهجوری تصریح کرد: این مدارس را در مناطق محروم مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور و با رعایت آخرین استانداردهای روز دنیا، الزامات آموزشی، ضوابط فنی و زیربنایی می‌سازیم.

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت درباره آخرین اقدامات مدرسه‌سازی این بنیاد نیز توضیح داد: بنیاد برکت ساخت ۲۷۰۰ مدرسه با 13 هزار کلاس درس را در سراسر کشور در دستور کار دارد که از این تعداد، ۱۹۵۰ مدرسه با 10 هزار کلاس به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر، 250 هزار دانش‌آموز در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور در حال تحصیل در مدارس برکت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز