دوره ششم شورا در دسترسترین فضا را برای پاسخگویی فراهم کرده است
مدیر روابط عمومی شورای شهر مشهد گفت: دوره ششم پاسخگوترین و در دسترسترین فضا را برای پاسخگویی فراهم کرد؛ اعضای شورا در دسترس مردم و پیگیر مشکلات آنها هستند.
به گزارش ایلنا از مشهد، محمد شیخانی در خصوص عملکرد روابط عمومی شورای شهر مشهد اظهار کرد: حدود ۱۵ ماه است که دوره جدید روابط عمومی شورا آغاز به کار کرده است. با توجه به اینکه یکی از مهمترین رسالتهای روابط عمومی ایجاد ارتباط، تعامل و همافزایی فکری و اطلاعاتی است، تلاش کردیم رویکردهای متمایزی را پیادهسازی کنیم.
وی بیان کرد: اولین کاری که انجام دادیم این بود که دامنه ارتباطات را مخصوصا با اصحاب رسانه تقویت کنیم. مدیران قبلی نیز زحمت زیادی کشیدند و ما صرفا ادامهدهنده زحمات آنها هستیم. دسترسی اصحاب رسانه به اعضای شورا را تسهیل کردیم. نگاه ما این بود که رسانه یک عنصر بیرونی نیست، یک عنصر درونی است و به معنای واقعی کلمه تلاش کردیم شعار عضو شانزدهم شورا را که همزمان با روز خبرنگار رونمایی کردیم، اجرایی کنیم؛ از ابتدا نیز این نگاه را داشتیم.
شیخانی با بیان اینکه تمام تلاش ما این بوده که صحن علنی را به معنای واقعی کلمه صحن علنی ببینیم، عنوان کرد: یک اتفاق خوبی که در این دوره رخ داد این بود که در صحن علنی شهروند خبرنگارها، افرادی که فعال فضای مجازی بوده و حتی در حد اینستاگرام شخصی خودشان فعالیت دارند نیز با هدف شفافیت حضور پیدا میکنند که این اتفاق مبارکی است. ما حضور مداوم اعضای شورای اجتماعی محلات را نیز در صحن علنی گسترش دادیم.
مدیر روابط عمومی شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: تلاش کردیم پیوستهای هنری را در روابط عمومی شورا پیادهسازی کنیم. در اینستاگرام زیباسازی بصری انجام دادیم، آن را شخصیزدایی و مردمیتر کردیم. در ۱۲۰ پست اخیر تلاش کردیم زیباییهای بصری را گسترش دهیم.
وی با اشاره به اینکه تلاش کردیم از صحن علنی شورا نهایت استفاده را ببریم، تصریح کرد: دو صحن علنی ویژه برگزار کردیم. اولین مورد صحن ویژه خبرنگاران با نام خبرنگاران عضو شانزدهم شورا بود. در این صحن مصوبه نامگذاری چند معبر به نام شهدای خبرنگار را داشتیم. تلاش کردیم در حد مقدورات خود خبرنگاران را در امکانات مدیریت شهری سهیم کنیم که به این منظور شورا مصوبه ۶۰ سفر ماهانه رایگان را تصویب کرد، اکنون توسط فرمانداری تایید و از سمت شورا به شهرداری ابلاغ شده تا شهرداری آن را پیادهسازی کند.
شیخانی افزود: در این زمینه هجمههایی به ما وارد شد که شورا شان خبرنگاران را پایین آورده است. ما مدعی نیستیم که کار بزرگی انجام دادیم، این کوچکترین اتفاقی بوده که میتوانستیم رقم بزنیم. اقدامی نمادین بوده تا نشان دهیم به یاد خبرنگاران هستیم.
مدیر روابط عمومی شورای شهر مشهد ادامه داد: مورد دوم صحن علنی دانشآموزی با نام سفیر فرهنگ انقلاب بود که برای اولین بار اتفاق افتاد و فضای خوبی برای دانشآموزان ایجاد شد. بازخوردهای خوبی در این زمینه گرفتیم و مصوباتی هم داشتند که در تلاش هستیم تا به تصویب برسد.
وی بیان کرد: ما تلاش کردیم تا در زمینه اخبار امیدبخش کار کنیم. «خبر خوب» و «نیمه پر لیوان» یکی از این اقدامات بود که نیمه پر لیوان در توییتر و اینستاگرام ترند شده است. برای اولین بار در فضای توییتر این رسالت را برای خومان قائل شدیم تا از تمامی امکانات شبکههای اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، تلگرام و بله برای اطلاعرسانی استفاده کنیم.
شیخانی گفت: از همان روز اول تلاش کردیم بدنه شورا و بدنه مردمی را حفظ کنیم. یک اتفاق خوب پای حرف مردم بود که اعضای شورا به صورت مستمر در مساجد حضور پیدا میکنند و پاسخگوی مردم هستند. در پای حرف مردم تلاش میشود مشکلات منطقه همانجا پاسخ داده شود. این صرفا یک برنامه نمادین اجرایی نیست، بلکه تلاش میکنیم خواستههای مردم را بلافاصله به کمیتههای نظارتی اطلاع دهیم تا پیگیریهای لازم انجام شود.
وی با بیان اینکه برای اولین بار در شورای شهر طرح افکارسنجی از مخاطبان را اجرایی کردیم، عنوان کرد: این طرح یک ماه و نیم است که شروع شده است. در ابتدای ورود، به مراجعهکننده شورای شهر فرم نظرسنجی داده میشود، در انتها فرم در اختیار واحد مربوطه و بعد روابط عمومی قرار میگیرد و پایش میشود. شورا مردمیترین نهاد کشور است اما تاکنون این نظرسنجی در شورا انجام نشده بود. تمام تلاش ما این است این نظرسنجی تا پایان این دوره به سمت نظرسنجی الکترونیکی پیش برود.
وی با اشاره به اینکه ما هرچقدر فعالیت کنیم قطعا خلأها و نقصهایی وجود دارد اما ما از هیچ تلاشی فروگذار نکردیم. برای اولین بار ارتباط مستقیم با روابط عمومی شورا را فراهم کردیم که حدود ۳ ماه است شروع شده و روز به روز ارتباط و میزان تماسها در حال افزایش است.
شیخانی در خصوص تعامل اعضا شورا با رسانهها بیان کرد: من از اعضای شورای شهر و گفتمان شورای ششم در زمینه پاسخگویی دفاع میکنم، زیرا من به عنوان یک خبرنگار و فرد رسانهای چهار دوره شورا را مستقیم و غیر مستقیم تجربه کردم. این حرف را از جایگاه فرد رسانهای میگویم که دوره ششم پاسخگوترین و در دسترسترین فضا را برای پاسخگویی فراهم کرد. اعضای شورا در دسترس مردم و پیگیر مشکلات آنها هستند، اگر هم به هر دلیلی پاسخگو نباشند روابط عمومی تلاش کرده خلأها را پر کند.
مدیر روابط عمومی شورای شهر مشهد اضافه کرد: در حوزه رسانه ۱۲ نشست خبری مجازی برگزار شده است. اگر خبرنگاران موفق نشدهاند با اعضای شورا تماس بگیرند و مشکل را به ما منتقل کرده باشند، در ۹۰ درصد موارد تلاش کردیم بستر ارتباط باشیم. ما اهالی رسانه را نامحرم نمیدانیم و به معنای واقعی آنها را عضو شانزدهم شورا میدانیم.