خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

برخورد با فساد از موارد مهم در مدیریت استان قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۷۹۹

استاندار قزوین گفت: در استان قزوین در حوزه مسئولیتی خود در استان استان به شدت روی موضوع فساد حساسیت داریم و کوچکترین موردی وجود داشته باشد به شدت برخورد می کنیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، محمدمهدی اعلایی، روز چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، به منلسبت روز دانشجو، اظهار کرد: روز ۱۶ آذر بهانه‌ای برای توجه به مقوله دانشجویی و علم آموزی است و توجه به شأن و جایگاه دانشگاهیان و نیازهایی که این جامعه فرهیخته دارد از اهیمت بالایی برخوردار است. 

استاندار قزوین افزود: مناسبت نام‌گذاری روز دانشجو در کشور بسیار پراهمیت است و اینکه یک روز در جمهوری اسلامی معطوف به یک اتفاق مربوط به دهه ۳۰ است که در مسیر استقلال خواهی، استکبار ستیزی و مردم خواهی جریان دانشجویی شکل گرفته و منجر به شهادت سه دانشجو شده است، افتخاری برای کشور است.

اعلایی گفت: اینکه نظام بخواهد در مقابل اعتراض و بیان نگاه‌های به حق مردم مقاومت کند، برداشت غلطی است و انتخابات‌های متعددی که در کشور برگزار شده گواه این موضوع است که اعتراض در کشور ایران ساری و جاری است و اعتراض‌های مردمی در ایام مختلف نسبت به عملکرد مسئولان سرنوشت انتخابات‌ها را تغییر داده است. 

وی اظهار کرد: در خیلی از حوزه‌ها، اعتراضات مطرح شده از سوی شما مشترک با دغدغه‌های خود ما است و شاید یکی از کسانی که در سال‌های گذشته بیشترین اعتراضات و مطالبه‌گری را نسبت به پرداختن به امور داشته‌اند رهبر معظم انقلاب بوده‌اند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین افزود: وقتی فضای اعتراض به سمت خشونت و فاصله گرفتن از منطق و گفتگو می‌رود، طبیعی است که حافظان امنیت و منافع عامه از عکس العمل‌های مناسب استفاده کنند.

اعلایی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص افردا بازداشت شده گفت: موضوعاتی که در زمینه بازداشت‌ها مطرح می‌شود مستندات دقیق و قوی‌ای نیستند و روش و منش اداره کشور اقتضای این چنین فضایی نیست. 

وی اضافه کرد: در مورد نوع محکومیت افراد تفاوت‌هایی وجود دارد اما قطعا هیچ منطقی نمی‌پذیرد از جنایت کسی که عامل جنایت فاجعه آمیزی است به راحتی عبور کرد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین عنوان کرد: در زمینه فساد تا حدی شناسایی‌ها و برخورد‌های قانونی اتفاق افتاده است که مردم هم در جریان امور قرار گرفته‌اند و در این زمینه دولت سیزدهم هم تاکیدات ویژه‌ای دارد و یکی از عمده‌ترین شاخص‌ها، پاک دستی مسئولان در این دولت است.

وی درباره دستاوردهای سفر رئیس جمهور به قزوین و نگاه اقتصادی دولت گفت: استان قزوین ظرفیت‌های فوق العاده‌‌ای از حیث صنعتی، گردشگری، کشاورزی و موقیعت جغرافیایی دارد و در سفر رئیس جمهور منابع مالی قابل توجهی به رقم بیش از ۱۰ برابر بودجه سالانه استانی به استان تخصیص داده شد تا بتواند پیشران و محرک استان باشد.

استاندار قزوین اضافه کرد: اولین اقدامی که بعد از سفر رئیس جمهور اجرایی شد رسیدن آب سالم به آبیک بود که سال‌های سال با مشکل روبرو بود و این طرح به شهر قزوین و سایر شهرها هم منتقل خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان هم اقداماتی انجام خواهد شد که راه‌اندازی بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی و تکمیل پروژه‌های بهداشت و درمان از جمله مهم ترین آن‌ها خواهد بود.

وی افزود: تعیین استراتژی دولت در مسیر پیش‌رو توجه به رشد اقتصادی در موضوعاتی مانند مسکن، بهداشت، صنعت و کشاورزی است و دولت سیزدهم برای سال ۱۴۰۱ تعیین رشد اقتصادی برای استان‌ها متناسب با ظرفیت‌های آن استان در نظر گرفته است که نرخ آن در استان قزوین ۴‌.۸ درصد است که امیدواریم عملیاتی شود.

استاندار درباره حفظ باغستان سنتی قزوین گفت: یکی از اولویت‌های عمده استان قزوین کشاورزی است که باغستان جزئی از این حوزه بوده و با تنگنای آب مواجه است که باید برای آن برنامه ریزی شود، موضوعی که برای اجرای آن اقداماتی شده و برای اولین بار در کشور بازار آب در استان قزوین شکل می‌گیرد و زمینه احیای دشت قزوین و اقتصاد کشاورزی استان را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز