خبرگزاری کار ایران

در یک سال گذشته؛

۵۵۸ نوع قطعه در نیروگاه شهید رجایی طراحی و ساخته شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۳۵۸

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی گفت: ۵۵۸ قطعه با استفاده از توانمندی های داخلی در یک سال اخیر در این نیروگاه طراحی و ساخته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ابوالفضل موتابها روز پنجشنبه با اعلام این خبر گفت: به منظور حفظ آمادگی واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی برای تولید برق پایدار، ۵۵۸ قطعه مورد نیاز واحدهای سیکل ترکیبی و بخاری این نیروگاه با استفاده از ظرفیت های داخلی، در اداره ساخت داخل این شرکت، طراحی و توسط قطعه سازان داخلی ساخته شد.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی افزود: در پی اعلام نیاز به قطعات و تجهیزات کاربردی در واحدهای سیزده گانه این شرکت، متخصصان امور بازرگانی( اداره ساخت داخل)، اقدام به نقشه برداری و طراحی تعداد ۵۵۸ نوع قطعه مورد نیاز نموده که برای ساخت، در اختیار قطعه سازان داخلی قرار گرفت.

موتابها اظهار داشت: طراحی و ساخت سیل های توربین بخار، چرخ دنده های فن های گیربکس ACT، شفت گیربکس مربوط به والو دستی خروجی فیلتر خط گاز، الکتروموتور بویلر فید پمپ ها، پمپ اصلی هیدرولیک واحدهای گازی نمونه ای از قطعاتی است که از سوی امور بازرگانی نیروگاه شهید رجایی طراحی و توسط قطعه سازان داخلی ساخته شده است.

وی در ادامه افزود: بوش ضربه گیر لاستیکی جهت بوستر فن بویلر واحدهای بخار، اورینگ مورد استفاده در برج های خنک کننده اصلی و کمکی، طراحی و ساخت چرخ دنده های گیربکس واحد های گازی و چرخ دنده های پمپ سوخت و ... بخش دیگری از اقلامی است که به تعداد ۷.۹۴۳ عدد از آن ها توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است.

این مسئول اظهار داشت: برای ساخت این تعداد قطعه و تجهیزات، نقشه های فنی آن در داخل نیروگاه و از سوی متخصصان اموربازرگانی(اداره ساخت داخل) شرکت انجام و توسط سازندگان داخلی، ساخته شده که در واحدهای نیروگاه به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی گفت: طراحی و ساخت این قطعات و تجهیزات که با تکیه بر توانمندی های داخل کشور و ممانعت از خرید کالاهای مشابه خارجی انجام شد، کاهش چشمگیری در هزینه های جاری شرکت داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز