خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

تجمع کارگران قزوین صنفی است/ کارگران واحدهای تولیدی خواستار اصلاح حقوق‌ها شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۶۱۰

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: کارگران تعدادی از واحدهای تولیدی قزوین به دلیل مسائل صنفی و عدم همخوانی درآمد و هزینه تجمع کرده و خواستار اصلاح حقوق شدند.

عیدعلی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به تجمع کارگران برخی از واحدهای تولیدی استان گفت: کارگران واحدهای تولیدی بهمن دیزل و لوازم خانگی پارس در چند روز گذشته به دلایل صنفی و در محوطه واحدهای تولیدی جمع شدند و اعتراض آن‌ها سیاسی نبود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ادامه داد: اصل قضیه این است که حقوق‌ها و درآمد کارگران با هزینه‌ها همخوانی ندارد و با تورم موجود جوابگو نیست.

وی عنوان کرد: خواسته و مطالبه کارگران حقوق متناسب با شرایط اقتصادی و بازنگری در طرح طبقه بندی است.

این فعال کارگری بیان کرد: نداشتن تشکل‌های کارگری در واحدهای تولیدی هم یکی از دلایلی است که اعتراض کارگران را به دنبال دارد، در هفته کارگر و با حضور مسئولین کشوری بر این امر تاکید شد اما همچنان به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: با داشتن تشکل صنفی به جای اینکه تمام کارگران جمع شوند، نمایندگان آن‌ها مطالبات را پیگیری می‌کنند که روند رسیدگی را تسهیل می‌کند.

کریمی اظهار کرد: کارگران این واحدهای تولیدی عقب‌ماندگی حقوق نداشتند و مطالبه آن‌ها اصلاح حقوق‌ها است، درحال حاضر کارگر حتی اگر ربات باشد و هزینه‌ای نداشته باشد بعد از چند سال کار همچنان توان اجاره و رهن یک خانه  را نخواهد داشت و خرید خانه هم به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: انتظار داریم مسئولین تخصصی برخورد کنند و با جلسات شورای عالی کار با درنظر داشتن تورم، خط فقر و سایر موارد تصمیم بگیرند تا فاصله طبقاتی و همچنین شکاف بین درآمد و هزینه کاهش پیدا کند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز