خبرگزاری کار ایران

جمع آوری سنبل آبی از تالاب انزلی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۶۱۹

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: با اجرای فاز دوم، ۲ کیلومتر از پهنه آبی تالاب انزلی از گیاه مهاجم سنبل آبی پاکسازی شد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، حمزه عشوری با اشاره به آغاز فاز دوم جمع آوری سنبل آبی از تالاب انزلی گفت: فاز دوم طرح جمع آوری سنبل آبی با پاکسازی ۲ کیلومتر از پهنه آبی تالاب انزلی از این گیاه مهاجم آغاز شد.

عشوری در حاشیه اجرای این طرح با اشاره به اختصاص اعتبار ۵ میلیاردی سفر رئیس جمهور برای مبارزه با سنبل آبی گفت: این طرح در سه فاز انجام می‌شود که امروز در شروع فاز دوم مسیری به طول ۲ کیلومتر و عرض ۶ متر در تالاب شنبه بازار روگا پاکسازی شد.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری سنبل آبی به سپاه واگذار شده ادامه داد: فاز دوم طرح جمع آوری سنبل آبی با حضور ۱۰۰ نفر و ۲۵ فروند قایق در ۳۰ روز کاری در تالاب انزلی گیلان انجام می‌شود.

فرمانده بسیج سپاه قدس ناحیه گیلان نیز گفت: فاز نخست این طرح مربوط به پاکسازی مسیر ۲ کیلومتری منطقه تازه بکنده بود که با بیل مکانیکی انجام شد و در فاز دوم به مدت یکماه هرروز این گیاه از تالاب انزلی جمع آوری شده و در ۲ محل تعیین شده دپو می‌شود.

سرهنگ احمد ابراهیمی افزود: برای ریشه کنی هیولای تالاب، باید به صورت مستمر تالاب پایش شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز