خبرگزاری کار ایران

با هدف کاهش آلودگی هوا؛

جلوگیری از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در اردبیل تشدید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۱۲۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به اثرات منفی خودروهای فرسوده و دارای عیب فنی در آلودگی هوا، جلوگیری از تردد آن‌ها را لازم دانست.

به گزارش ایلنا، سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست کارگروه استانی آلودگی هوا و مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: با توجه به اثرات منفی خودروهای فرسوده و دارای عیب فنی در آلودگی هوا، باید از تردد آن‌ها جلوگیری شود و لازم است حوزه‌های مربوطه گزارش کاری از معاینه فنی خودروها به دبیرخانه کارگروه آلودگی هوا و مقابله با پدیده گرد و غبار ارائه دهند.

وی بیان کرد: با توجه به بیابان‌زایی‌هایی که طی سال‌های اخیر در استان اردبیل به وقوع پیوسته و از بین رفتن پوشش گیاهی و درختان، وضعیت نامطلوبی از این نظر در استان ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: بی‌توجهی به کاشت درختان محافظ و تثبیت‌کننده خاک برای جلوگیری از گرد و غبار و عدم اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، از جمله علل خشکی‌زایی در استان اردبیل است.

میرجعفریان تصریح کرد: بررسی و مطالعات تأثیرات گرد و غبار در سلامتی مردم از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به‌عنوان دستگاه متولی سلامت ضروری بوده و لازم است گزارش مطالعات انجام‌گرفته به دبیرخانه کارگروه آلودگی هوا و مقابله با پدیده گرد و غبار ارائه شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز