خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های هفته هوای پاک آذربایجان شرقی اعلام شد

کد خبر : ۱۳۴۸۷۰

برنامه‌های نمادین هفته هوای پاک با هدف حساس سازی اقشار مختلف اجتماعی به آلودگی هوا و جلب مشارکت همگانی برگزار خواهد شد.

ایلنا: برنامه‌های هفته هوای پاک با شعار «انرژی پاک، مسئولیت اجتماعی، آسمان آبی» برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجانشرقی با اعلام این خبر گفت: تشکیل ستاد برگزاری برنامه‌های هفته هوای پاک در استان تشکیل شده است.
حمید قاسمی افزود: برنامه‌های نمادین هفته هوای پاک با هدف حساس سازی اقشار مختلف اجتماعی به آلودگی هوا و جلب مشارکت همگانی برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم نمادین هوای پاک در مدارس استان، نشست با سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی، برگزاری همایش هوای پاک با حضور مدیران دستگاههای مسئول، طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا و آلاینده، هماهنگی برای اخذ تخفیف در تعرفه‌های مراکز معاینه فنی خودرو‌ها در طول هفته و خدمات عمومی دیگر از برنامه‌های نمادین هفته هوای پاک در تبریز است.
قاسمی افزود: برنامه‌های مشابهی در شهرهای دیگر استان، از جمله افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان مراغه، برگزار خواهد شد.
وی نقش دادن به گروههای مختلف اجتماعی برای ارتقاء محیط زیست را سیاست اصلی سازمان حفاظت محیط زیست دانست و افزود، برابر اصل پنجاه قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است که بایستی با مشارکت دادن نهادهای اجتماعی تاثیر گذار مثل شوراهای اسلامی، سندیکا‌ها، اتحادیه‌ها و سازمانهای غیر دولتی، اجرای این اصل فراگیر شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آغاز هفته هوای پاک را ۲۹ دیماه مقارن با ولادت رسول اکرم(ص) عنوان کرد و گفت: امیدواریم برنامه‌های هفته هوای پاک نقش سازنده‌ای در ترویج فرهنگ مشارکت مردمی داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز