خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

کشاورزان گلستانی در اولین فرصت اقدام به کشت کلزا و چغندر قند کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۱۱۰

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: بارش های بسیار خوبی در یک ماهه اخیر در مناطق جنوبی گلستان داشتیم که کشاورزان منتظر بارش بعدی نباشند اقدام به کشت پاییزه کنند.

محمدرضا عباسی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: از ابتدای پاییز بارش های بسیار خوبی در استان داشتیم که برای کشت محصولات پاییزه کشاورزی زمان مناسبی است که کشاورزان منتظر بارش بعدی نباشند و زمان را از دست ندهند.

وی ادامه داد: کشاورزان هر چه زودتر اقدام به کشت کلزا و چغندر کنند که تا پایان آبان بیشتر وقت ندارند و طبق پیش بینی هایی هواشناسی استان ماه آذر بارش مناسبی نداریم.

عباسی افزود: گندم، جو، کلزا، سیب زمینی، حبوبات، سبزی، صیفی جات و علوفه پاییزی از محصولات کشت پاییزه درگلستان هستند وکشاورزان درمناطق شمالی استان هر چه زودتر گندم و جو کشت کنند.

معاون بهبود تولید گیاهی گلستان یاداورشد: پیش بینی می شود ۵ هزار هکتار چغندر قند، ۶۰ هزار هکتار کلزا و۳۸۰هزار هکتار گندم در استان در پاییز کشت شود و درمجموع امسال در حدود ۵۰۰ تا۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان محصولات پاییزه کشت شود.

وی بیان کرد: کشاورزان اگر می خواهند عملکرد محصول خوبی داشته باشند که بیماری، علف هرز نداشته باشند و همچنین افزایش عملکرد تا ۲۰ درصد محصول داشته باشند حتما از بذور اصلاح شده و مرغوب استفاده کنند.

وی گفت: خوشتبختانه بذرمحصولات کشاورزی دراستان به میزان کافی در استان وجود دارد و کشاورزان نسبت به تهیه آن از کارگزاران توزیع بذر در شهرستان‌های خوداقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز